شناسهٔ خبر: 66222565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خرید تضمینی بیش از ۲۱هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

شیراز-ایرنا-مدیر تعاون روستایی فارس از خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدکاظم موسوی شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: حدود ۱۰۰ مرکز خرید گندم در شبکه تعاون روستایی استان پیش بینی شده است.

مدیر تعاون روستایی فارس ادامه داد: شبکه تعاون روستایی شهرستان لامرد با خرید تضمینی بیش از سه‌هزار و ۷۵۰ تن گندم بیشترین میزان تضمینی را در میان شهرستان‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است اعلام کرد: سال گذشته نرخ خرید تضمینی ۱۵ هزار تومان بود.

به گفته موسوی، سال گذشته ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شد که حدود ۶۵ درصد این میزان خرید توسط شبکه تعاون روستایی و تولید استان و به‌ صورت مویرگی از کشاورزان در دورترین نقاط استان خریداری شده است.

پیش از این در ۱۹ فروردین ماه رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در این استان خبر داد و اعلام کرد که سطح برداشت گندم آبی و دیم در این استان ۴۰۶ هزار و ۵۷۸ هکتار با پیش‌بینی تولید ۹۷۴ هزار تن محصول است.

به گفته مجتبی دهقان‌پور از این مقادیر ۲۵۹ هزار و ۴۹۱ هکتار گندم آبی و ۱۴۷ هزار و ۸۷ هکتار گندم دیم است و بالغ بر ۵۸۴ هزار تن آن تولید مازاد بر نیاز استان است که به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

نظر شما