شناسهٔ خبر: 66219697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس‌جمهور: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند

شاهرود - ایرنا - رییس‌جمهور گفت: تامین مسکن برای خانواده‌ها و به ویژه جوانان یکی از اولویت‌های اساسی و جدی دولت سیزدهم است و با روش‌های مختلف اعم از تحویل زمین رایگان و ارائه تسهیلات، همراه جوانان است تا این نیاز مهم مردم برطرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شاهرود در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، بیان کرد: قانون جوانی جمعیت یعنی قانون تشویق‌کننده برای تشکیل خانواده و ترجمان قانون جمعیت حمایت برای تشکیل و توسعه خانواده و فرزندآوری است.

وی با بیان این‌که دولت سیزدهم خودش را برای حمایت از خانواده موظف می‌داند، خاطرنشان کرد: دولت فقط در سخن حمایت نمی‌کند. وعده داده بودم که باید از جوانان حمایت کنیم تا تشکیل خانواده دهند. هم برای تحقق این وعده، هم برای عملی کردن قانون و در عین حال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط، پیگیر تحقق این وعده هستیم.

مسکن نخستین مشکل جوانان برای تشکیل خانواده

رییس دولت سیزدهم، زمین و مسکن را نخستین مشکل جوانان برای تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: وقتی به جوانان می‌گوییم چرا ازدواج نمی‌کنید، می‌گویند خانه نداریم. زمانی که افتخار خادمی آستان قدس رضوی را داشتم نیز پیگیر این دغدغه جوانان بودم و ساخت ۵۰۰ واحد را برای جوانان آغاز کردیم که این روند هنوز هم ادامه دارد.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بنا گذاشتیم که این نیاز را برآورده کنیم. امروز در کشور نهضت ساخت مسکن شکل گرفته و در جای‌جای ایران ساخت مسکن مشاهده می‌شود. هم قانون حکم می‌کند به طور متوسط سالی یک میلیون مسکن بسازیم و هم نیاز کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخار داریم و خرسندیم که در شهرستان شاهرود ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می‌دهیم. البته در استان سمنان ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین ۲۰۰ متری هم به متقاضیان تحویل داده شد.

رییس‌جمهور: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند

غرب مروج زندگی‌های غیرمتعارف و بحران‌زا است

رییس دولت سیزدهم افزود: دولت، بخش خصوصی، انبوه‌سازان و فعالان این حوزه شبانه‌روز در شهرها و روستاها مشغول ساخت مسکن هستند تا دغدغه مسکن مردم حل شود. هزینه‌های زیادی مانند درمان و غذا هم برای خانواده‌ها وجود دارد. اما هزینه مسکن بیشترین سهم را دارد و دولت خود را موظف می‌داند که تا حد امکان این هزینه را برای مردم کاهش دهد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: چند روز پیش در نشستی که با مسوولان در کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتم ۳۳ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان زیر پوشش این نهاد شد. با نیروهای مسلح هم وارد مذاکره شدیم و واحدهای مسکونی زیادی ساخته و تحویل داده شد. از روزی که وارد دولت شدم تلاش می‌کنیم تا این دغدغه در کشور حل شود.

وی با اشاره به تلاش جوامع غربی برای متزلزل کردن بنیان خانواده گفت: خانواده در فرهنگ دینی ما محوریت دارد و باید برای تشکیل خانواده تلاش شود. دشمن می‌خواهد ما خانواده نداشته باشیم. امروز در دنیا اقدامات زیادی انجام می‌دهند که خانواده تشکیل نشود. بین جوانان ازدواج‌ها و زندگی‌های خاص و غیرمتعارف را ترویج می‌دهند. همان فرهنگی که در غرب بحران‌زا بوده و چالش‌های زیادی ایجاد کرده است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: غربی‌ها بدترین نوع ارتباط جنسی را ترویج می‌کنند که در فرهنگ و آیین و دین ما پسندیده نیست. در واقع می خواهند نسل بشر را قطع کنند. زشت‌ترین نوع رابطه یعنی همجنس‌گرایی را تبلیغ می‌کنند و از نگاه‌شان هر کشوری که هم‌جنس‌گرایی را تبلیغ کند متمدن است.

وی تصریح کرد: من در سخنرانی‌ام در سازمان ملل ترجیح دادم از مهم‌ترین نکاتی که بشر با آن مبتلاست سخن بگویم. بر همین اساس از آن تریبون جهانی به بحران خانواده اشاره کردم. ما در مقابل این اخلاق ناپسند که آن‌ها به عنوان شاخص تمدن معرفی می‌کنند و از نظر ما عامل از بین بردن فرهنگ و جامعه است، از خانواده حمایت می‌کنیم.

وی ضمن تبریک به خانواده‌هایی که در این مراسم خانه و زمین‌های خود را تحویل گرفتند گفت: جوانان مساله تشکیل خانواده را به عنوان یک مساله بسیار مهم دنبال کنند. دولت هم تلاش می‌کند که غفلت نکند و در تامین مسکن همراه جوانان باشد.

رییس‌جمهور افزود: از استاندار سمنان، مسوولان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صمیمانه سپاسگزارم که شبانه‌روز تلاش کردند تا این ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی امروز تحویل داده شود.

نظر شما