شناسهٔ خبر: 66218907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

عشایر استان فارس ۲۵ تا ۲۸ درصد گوشت قرمز استان فارس و کشور را تولید می‌کنند و سهم بسزایی در تولید فرآورده‌های لبنی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه کوچ بهاره عشایر از قشلاق در مناطق جنوبی فارس و استان بوشهر از اوایل فروردین آغاز شده است، گفت، ۲ و نیم تا ۳ درصد جمعیت استان فارس را عشایر تشکیل می‌دهند که این جمعیت در فصل بهار ،مناطق گرمسیری را به مقصد مناطق سردسیر استان در شمال فارس  ترک می‌کنند.
کریمی افزود: ۵۰ درصد عشایر کوچنده فارس را ایل قشقایی تشکیل می‌دهند که از مناطق جنوبی به مرکز و غرب استان فارس کوچ می‌کنند.
وی افزود: ۱۵ درصد جمعیت کوچنده فارس ایل لر بویر احمد و ممسنی اند و بقیه عشایر کوچانده فارس را ایلات خمسه تشکیل می‌دهند که از لار، زرین دشت و داراب به سمت بوانات و خرمبید و سرچهان کوچ می‌کنند.
وی با بیان اینکه این جمعیت نقش ارزنده‌ای در تولید فرآورده‌های دامی و صنایع دستی دارند، افزود: این جمعیت کوچ رو که این روز‌ها به سمت مناطق ییلاقی در حرکت اند ۲۵ تا ۲۸ درصد گوشت قرمز استان فارس و کشور و ۴۷ درصد صنایع دستی استان را تولید می‌کنند و سهم بسزایی در تولید فرآورده‌های لبنی دارند.

<div id="video-display-embed-code_11019476"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209721/11019476?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما