شناسهٔ خبر: 66218771 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در آیین اختتامیه جشنواره مدرسه عشق مطرح شد ؛

شبکه فرهنگی بسیج در دنیا بی نظیر است

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه قدرت و جامعیت شبکه فرهنگی بسیج در دنیا بی‌نظیر است ، گفت : بروز خلاقیت ، کشف استعدادها ، گستردگی و مشارکت مردم از نقاط مختلف کشور از شاخصه‌های مهم جشنواره مدرسه عشق و مکتب بسیج است .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، سردار علی مقواساز ، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور ، در اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق که روز چهارشنبه 29 فروردین ‌ماه 1403 در تالار مرکزی رشت برگزار شد ، ضمن قدردانی از میزبانان در رشت و گیلان به سبب استقبال شایسته از جشنواره ملی مردمی مدرسه عشق ، اظهار نمود : بروز خلاقیت ، کشف استعدادها ، گستردگی و مشارکت مردم از نقاط مختلف کشور از شاخصه‌های مهم جشنواره مدرسه عشق و مکتب بسیج است .

وی با بیان اینکه کیفیت آثار دریافتی جشنواره مدرسه عشق بسیار مطلوب بوده است ، افزود : جشنواره مدرسه عشق آغاز حرکت برای بالندگی نبوغ و استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان است .

سردار علی مقواساز با اشاره به علت شکل‌گیری جشنواره مدرسه عشق ، گفت : جشنواره مدرسه عشق برگرفته از مأموریت و پیام رهبر معظم انقلاب به فرمانده بسیج مستضعفین مبنی بر اعتلای بسیج و فرهنگ مقاومت و تقویت زمینه‌های بروز خلاقیت و ابتکار بسیجیان به ویژه نوجوانان و جوانان ، گسترش و حفاظت از ارزش‌های انقلاب بوده است .

وی بیان نمود : برآیند این پیام ، امروز می‌توانیم بگوییم شبکه بزرگ فرهنگ بسیجی و جشنواره مدرسه عشق به نام شهید مصطفی صدرزاده شکل گرفت و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر پای این شبکه ایستاده‌اند . تلاش‌ها بر این است که زمینه بروز خلاقیت و ابتکار بسیجیان به ویژه نوجوانان فراهم شود ، اولین مزیت گستردگی این جشنواره در همه جغرافیای کشور است .

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت : همه استان‌های کشور آثار فرستادند و بالغ بر ۷۵ هزار اثر خوب و ابتکاری از جوانان و نوجوانان ثبت شده است که این عدد با هیچ جشنواره‌ای قابل مقایسه نیست ؛ لذا قدرت و جامعیت شبکه فرهنگی بسیج در دنیا بی‌نظیر است ، همه این آثار بعد از جشنواره قابل دسترسی برای عموم مردم است . در واقع اتفاق ویژه‌ای در این جشنواره رخ داده که معطوف بر عملیات فرهنگی بوده و آثاری که به این جشنواره رسیده یک عملیات فرهنگی و رسانه‌ای است زیرا ۲۹ هزار اثر از ابتکارات پایگاه‌های بسیج بوده است .

 

گفتنی است ، در پایان از ۴۰ برگزیده هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق که از نقاط مختلف کشور مهمان گیلان بودند ، تقدیر به عمل آمد .

 

نظر شما