شناسهٔ خبر: 66218651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انجمن‌های ورزشی مهارت جذب حامی مالی را کسب کنند

سنندج- ایرنا- سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی از هیات‌های زیرمجموعه این فدراسیون خواست مهارت بازاریابی، جذب و حفظ حامی مالی را کسب کنند و با افزایش این ظرفیت، فعالیت های خود را توسعه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نصرالله پریچهره عصر پنجشنبه در مجمع عمومی و سالیانه هیات انجمن‌های ورزشی کردستان اظهار کرد: در فدراسیون تلاش های زیادی برای جذب حامیان مالی صورت می گیرد و امیدو آن می رود بزودی با تایید کمیسیون حقوق ورزشی مجلس، ۱۰۰ درصد هزینه‌های ورزشی بخش خصوصی شامل معافیت مالیاتی شود تا به راحتی حمایت واحدهای تولیدی و صنعتی را بدست آوریم.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات فدراسیون انجمن‌های ورزشی افزایش یافته است، افزود: با وجود ۱۸ انجمن و چهار کمیته، باز هم اعتبار این فدراسیون نسبت به گستردگی آن از برخی فدراسیون‌ها کمتر است.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی، آینده این فدراسیون را در سال جاری امیدوارکننده برشمرد و ادامه داد: تلاش فدراسیون، عملیاتی کردن برنامه‌های تعریف شده است.

پریچهره در بخش دیگری از سخنانش، فضای ورزشی استان کردستان را آرام و در حال پیشرفت خواند و اظهار کرد: استاندار کردستان دغدغه جدی برای ورزش استان دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه ورزش استفاده کرد.

انجمن‌های ورزشی مهارت جذب حامی مالی را کسب کنند

کمک ۴۹۰ میلیون ریالی به هیات انجمن‌های ورزشی کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات هیات‌های ورزش استان، مالی و ۱۰ درصد دیگر کمبود زیرساخت‌هاست.

آمنه غلام ویسی با بیان اینکه بیش از ۱۰ محل برای کمک به هیات های ورزشی پیش بینی شده است، افزود: یکی از محل ها، کمک های بلاعوض اداره کل ورزش است که اغلب هیات‌ها فقط به این محل مراجعه می‌کنند و به ۹ محل دیگر بی توجه هستند.

وی اعتبارات دولتی را محدود عنوان کرد و ادامه داد: با این وجود در حد توان به هیات‌ها کمک می کنیم اما هیات‌ها به دنبال جذب جامی مالی از بخش خصوصی باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۹۰ میلیارد ریال به هیات انجمن‌های ورزشی استان کمک شد، افزود: آینده ورزش استان امیدوار کننده است، چراکه مسئولان استان برای حمایت از ورزش پای کار هستند.

غلام ویسی به حمایت کارخانه لاستیک بارز کردستان از ورزش استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برخی بنگاه‌های اقتصادی را شناسایی و تلاش ما جذب حمایت مالی آنان از ورزش استان است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی استان جوابگوی استعدادهای موجود نیست، اضافه کرد: ۵۲ هیات استانی و ۳۷۰ هیات شهرستانی در کردستان فعالیت دارند و بیش از ۹۰ درصد سالن های ورزشی با حداقل قیمت در اختیار هیات ها قرار گرفته است.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی کردستان هم اظهار کرد: میزبانی مسابقات دارت و طناب‌کشی، اعزام تیم جهت یابی برای اولین بار در مسابقات کشوری، اعزام ورزشکاران به مسابقات سپک‌تاکرا و پاراگلایدر کشوری از جمله برنامه‌های سال گذشته هیات بود.

چیا نظری با اشاره به کسب پنج مدال برنز مسابقات قهرمانی جهت یابی داخلی و هفت مدال برنز کشوری در رشته پاراگلایدر در سال ۱۴۰۲، افزود: میزبانی اردوی تیم ملی دارت، کسب مدال طلای اورآسیایی جوجیتسو، از دیگر اتفاقات سال گذشته استان بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۶۴ ورزشکار سازمان یافته مرد و ۸۶ بانو زیر نظر هیات انجمن های ورزشی کردستان فعالیت دارند.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی کردستان همچنین به برگزاری ۲ دوره مربی‌گری دارت و ۲ دوره مربی‌گری پاراگلایدر، تجلیل از ورزشکاران در سال گذشته و فعالیت هیات در ۹ شهرستان استان خبرداد.

نظر شما