شناسهٔ خبر: 66218336 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

منظور: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طبق آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران از داده‌های تخصصی، کشور در مدار رشد اقتصادی قرار گرفته است. معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طبق آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران از داده‌های تخصصی، کشور در مدار رشد اقتصادی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، داوود منظور روز پنجشنبه در نشست نخبگانی در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار، رشد چهار و نیم درصد در سال ۱۴۰۰، رشد پنج درصد در سال ۱۴۰۱ و رشد ۶ درصد در سال ‌۱۴۰۲ ثبت شد و امیدواریم در سال جاری به رشد بیش از هشت درصدی برسیم.

وی با بیان اینکه پایداری رشد اقتصادی در کشور از نکات حائز اهمیت است، گفت: باتوجه به شعار سال و اهمیت مشارکت مردم، بدون شک نقش دولت باید نقش حمایت راهبری باشد و باید بتوانیم مردم را به صحنه بیاوریم.

منظور تصریح کرد: دهه ۹۰ بسیاری از فرصت ها را از دست دادیم ولی از ابتدای دولت توفیقات خوبی حاصل شد و در مدار رشد قرار گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تولید رشد کند، همه مسائل و مشکلات کشور رفع می‌شود و بدون شک با رشد تولید، مشکلاتی از جمله بیکاری، حفظ ارزش پول، مدیریت تورم و رشد اقتصادی رقم خواهد خورد.

این مسوول ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری، سیاست کشور انقلاب اقتصادی بود، چرا که تغییر رویکرد اداره کشور رخ داد تا مردم در اقتصاد نقش داشته باشند و دولت تصدی‌گری خود را واگذار کند.

ظرفیت‌های متنوع و بالای دامغان

وی با اشاره به اینکه شهرستان دامغان از ظرفیت‌های ویژه برخوردار است، گفت: ظرفیت و توان موجود در شهرستان موقعیت خاص است که باید تقویت شود و باید بتوانیم چهارراه ارتباطی شمال به جنوب را تکمیل و جایگاه بالای شهرستان را در موقعیت ترانزیتی حفظ کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان دامغان علاوه بر محور ارتباطی شمال به جنوب در مسیر اصلی ترانزیتی و چهارراه شرق به غرب هم قرار دارد که این امر بر اهمیت این شهرستان افزوده است.

منظور تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی و دانشگاه‌های فعال در شهرستان دامغان فرصت ممتاز ایجاد می‌کند تا با همکاری نخبگان، توسعه شهرستان با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رشد دامغان در ۲۰ سال اخیر بسیار زیاد بود و رشد مشهود است، اما به دلیل ظرفیت بالا، همچنان جای رشد دارد.

انتهای پیام/

نظر شما