شناسهٔ خبر: 66217296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستیار پوتین در دیدار سفیر صهیونیست: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند

مسکو- ایرنا- دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی در دیدار با سیمونا هالپرین سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو بر لزوم حداکثر خویشتنداری همه طرف ها در زمینه تشدید تنش ها بین اسرائیل و ایران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه روسیه، در این ملاقات، ‌توجه ویژه‌ای به پاسخ تلافی‌جویانه‌ای ایران به اسرائیل و لزوم پیشگیری از شدت گرفتن تنش‌ها صورت گرفت.
بنا بر این گزارش، در این ملاقات همچنین درباره وضعیت نوظهور در منطقه درگیری خاورمیانه بحث و تبادل نظر شد.
بر این اساس، طرفین همچنین در مورد وضعیت نوار غزه با تاکید بر حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل از جمله آزادی گروگان ها گفت‌وگو کردند.
بنا بر گزارش وزارت امور خارجه روسیه، تعدادی از موضوعات مرتبط با توسعه بیشتر روابط روسیه و اسرائیل از جمله حفظ گفت‌وگوهای سیاسی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مکالمه تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.
ولادیمیر پوتین با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، ‌تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا از آنها بخواهد که درگیری شدت بیشتری نگیرد؛ این تماس‌ها سازنده است.
دیمیتری پسکوف در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با آغاز عملیات وعده صادق و شلیک بیش از صد فروند موشک کروز و بالستیک و پرتاب بیش از دویست پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، پاسخ و تنبیهی به تجاوزات و ترورهای شرورانه و اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دادند.
پیش از این، فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین‌جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند.
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی روز چهارشنبه
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه رژه روز ارتش درباره آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، گفت: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است
وی افزود: آمادگی که امروز در زمینه سوخو ۲۴ داریم از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره اینکه که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند؟ اظهار کرد: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین‌جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
امیر واحدی گفت: جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

نظر شما