شناسهٔ خبر: 66217211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پالایشگاه گاز ایلام در مسیر تحقق جهش تولید

ایلام - ایرنا - چندین سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامگذاری سال را بر مبنای " تولید" تعیین می کنند تا مراکز صنعتی و تولیدی و در راس آنها مسئولان استانی و ملی برای غلبه  بر مشکلات اقتصادی کشور و مقابله با تحریم های ناجوانمردانه دشمنان این مرز و بوم، به " تولید داخلی" اهمیت بیشتری دهند و تحریم کنندگان را همچون گذشته مأیوس کنند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گردش چرخه تولید داخلی، ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری یکی از مهمترین شاخص ها، برای رشد و شکوفایی اقتصاد و همچنین غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور، به ویژه مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران است که چندین سال است از سوی شیطان بزرگ و حامیانش بر علیه مردم ایران اعمال شده است.

پالایشگاه گاز ایلام همچون نگینی در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس می‌درخشد که علاوه بر تولید پایدار محصولات، با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی دانشگاهی استان و با به ‌کارگیری و تقویت پیمانکاران بومی، نقش به سزایی در توسعه استان ایلام داشته است.

پالایشگاه گاز ایلام در طول سه سال گذشته علاوه بر تولید پایدار، پنج محصول مهم از جمله گاز طبیعی، اتان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد، در ایجاد اشتغال موفق بوده است.

افزایش ۱۲ برابری تولید گاز اتان و پنج برابری گاز مایع خام، ۱۲ درصدی گوگرد و در مجموع رشد تولید محصولات پنجگانه این شرکت در سه سال اول دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه، برگ زرینی است که این واحد صنعتی به افتخارات خود افزوده که این مهم در راستای تحقق نامگذاری سال و جهش تولید بوده است.

پالایشگاه گاز ایلام با تکیه بر دانش بومی و متخصصان داخلی موفق به افزایش تولید در طول ۳ سال گذشته شده و این افزایش متأثر از بهبود قابلیت اطمینان این شرکت و استمرار در ارسال خوراک به پتروشیمی ایلام بوده و طرح جمع آوری گازهای مشعل با هدف کاهش رو به صفر آنها، پروژه رفع مشکلات دمایی واحدهای شیرین سازی گاز، پروژه احداث تصفیه خانه روی آب مصرفی سد گلال و احداث بویلر بازیافت حرارتی برای استفاده از گازهای گرم خروجی دودکش توربین های گازی از مهم ترین طرح های در حال اجرای این پالایشگاه گازی برای حفظ محیط زیست و پایداری تولید بوده است.

از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ پروژه سرمایه ای به منظور پایداری تولید، کاهش مصرف انرژی و غیره انجام شده که برای اجرای این پروژه ها بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار، سرمایه گذاری و جذب شده که این موضوع به نوعی کمک به تولید پایدار، حفظ محیط زیست و غیره بوده است.

پالایشگاه گاز ایلام در زمینه رشد تولید، تنوع محصولات استفاده از کالای ایرانی و حمایت از شرکت های دانش بنیان قدم های قابل قبولی برداشته و هم اکنون بیش از ۷۳ درصد کالاهای مورد نیاز این شرکت از تولید کنندگان داخلی تأمین شده که این مهم در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی بوده است.

این واحد صنعتی در راستای تأمین تجهیزات و فناوری های کلیدی مورد نیاز با تکیه برتوان شرکت های داخلی و دانش بنیان و در جهت تحقق راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی و رفع تحریم ها، ۱۸ عنوان پروژه ساخت بار اول در این پالایشگاه شناسایی شده که از این تعداد پروژه ۱۶ عنوان جهت استعلام به معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ارسال و تاکنون تأییدیه ۳ پروژه اخذ شده است.

کاهش ۵۷ درصدی میزان فلرینگ و ۶ درصدی مصرف انرژی در طول ۳ سال گذشته نسبت به مدت مشابه و همچنین در راستای تولید پایدار، پاک ایمن و بهره ور در طول سال گذشته تاکنون ۱۲ پروژه پژوهشی اجرا که انجام این پروژه ها در راستای رفع نیازهای عملیاتی و فرآیندی شرکت بوده است.

پروژه بازچرخانی آب خروجی از تصفیه خانه پساب این پالایشگاه در طول سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه ۴۰۰ متر مکعب آب از خروجی پساب پالایشگاه برای مصارف فضای سبز و شبکه آب آتش نشانی و مصارف فرآیندی باز چرخانی و از برداشت همین مقدار آب از منابع زیرزمینی جلوگیری می شود و این مهم در راستای مقابله با تنش های کم آبی و با هدف کاهش مصرف آب از منابع آبی موجود بوده است.

پالایشگاه گار ایلام با نگاه به تحولات بین المللی و سیاست های اقتصادی در عرصه ملی سعی کرده است تا با برنامه ریزی مناسب و گام نهادن در این مسیر توانمندی ها و شایستگی های لازم را در ابعاد گوناگون به منظور آمادگی بیشتر جهت روبرو شدن با تحولات و تغییرات محیط کلان خود ایجاد کند.

کسب عنوان برتر در حوزه سلامت اداری و رتبه اول در بین شرکت های پالایشی گاز کشور، کسب سطح عالی در نظام ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز، کسب تندیس های برنزی سه ستاره در بخش پروژه های صرفه جویی و فرآیندهای انرژی بر در هشتمین جایزه ملی انرژی، انتخاب بعنوان دستگاه اجرایی برتر پدافند غیرعامل از دیگر افتخارات این شرکت بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما