شناسهٔ خبر: 66217139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عبدالملک الحوثی: جریان تکفیری کجاست؟ پاسخ ایران معادله را تغییر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی هفتگی خود که پس از جنگ غزه هر پنج‌شنبه ایراد می‌شود، بر لزوم حمایت همه جانبه کشورهای اسلامی از مردم غزه تأکید کرد.

به گزارش شفقنا، به نقل از شبکه المسیره، او گفت که مردم فلسطین در حالی که با تلاش و شکیبایی و تحمل بی عدالتی و محاصره و گرسنگی رنج می بردند ماه رمضان را روزه گرفتند و احیا کردند.

الحوثی تأکید کرد که امت اسلامی با همه ملاحظات، بزرگترین مسئولیت را در حمایت از مردم فلسطین بر عهده دارد، اما در این میان موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی در خط مقدم کسانی است که تمایلی به حمایت از فلسطین ندارند.

رهبر انصارالله یمن افزود: «عده ای سهل انگاری می‌کنند، عده‌ای در تجاوزات شریک هستند و عده‌ای هم در چندین زمینه به دشمن کمک می‌کنند.

تکفیری‌ها کجا هستند؟

او با اشاره به حملات جریان تکفیری طی سالیان گذشته در عراق و سوریه گفت: «جریان تکفیری یک جریان فتنه گر بزرگ است که ده‌ها هزار نفر به آن تعلق دارند، اما حرکت آن تحت عنوان جهاد در مسیر درستی نیست، جنبش تکفیری برای گسترش نزاع و کشتار مردم ملت در بازارها، مساجد و مراسم مذهبی و اجتماعی حرکت کرد و بیش از 4000 عملیات انتحاری در عراق تحت عنوان «جهاد» انجام داد».

الحوثی افزود: «جنبش تکفیری با حمایت مادی عظیم رژیم‌های عربی و حمایت سیاسی و رسانه ای صدها هزار مسلمان را کشت، اکنون باید این سؤال را مطرح کنیم که جریان تکفیری در مقابله با دشمن اسرائیلی که اولین دشمن اسلام محسوب می‌شود کجاست؟

وی با تأکید بر اینکه تکفیری‌ها هیچ کمک نظامی به فلسطین نکردند، در ادامه تصریح کرد: عربستان و امارات که خود را رهبر و حامی کشورهای عربی معرفی می‌کنند، هیچ حمایتی از فلسطین نکردند. این کشورها فقط از نظر رسانه‌ای به دشمن خدمت کردند.

صلح در غزه به نفع همه است

رهبر انصارالله یمن در خصوص جنایات اسرائیل در غزه نیز گفت: اقدامات دشمن ثابت می‌کند که این رژیم با حمایت غرب به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی توجهی ندارد.

الحوثی در ادامه شهادت فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به او تسلیت گفت و تأکید کرد ک دشمن با جنایات خود به هیچ شکلی از پیروزی دست نیافته است.

او افزود: «آمریکایی ها همچنان بر جلوگیری از آتش بس و بر ادامه تجاوزات و جنایت‌ها در نوار غزه اصرار دارند، اما هیچ راه حل و صلحی در منطقه وجود ندارد مگر با توقف محاصره و تجاوز به غزه و این به نفع همه است».

پاسخ ایران معادلات را تغییر داد

الحوثی با اشاره به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل گفت که رهبری و فرماندهی مقابله با پهپادها و موشک‌های ایرانی به دست آمریکا بود و متأسفانه کشورهای عربی نیز در عملیات مقابله با واکنش ایران مشارکت کردند.

او در این باره گفت: «ویژگی واکنش ایران قدرت و گستردگی آن بود و مشخصه آن پرتاب آن از خاک ایران با حجم عظیمی از موشک، پهپاد و قابلیت‌های نظامی مهم بود، پاسخ ایران مهم و قوی بود و جبهه‌های پشتیبان در آن مشارکت کردند و معادله پاسخ به دشمن را تثبیت کرد».

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که پاسخ نظامی ایران معادله درگیری مبتنی بر اینکه «هیج تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند» را تأیید کرد.

او تأکید کرد: «شکل‌دهی به معادله “پاسخ به هر حمله” بدون توجه به تلاش برخی برای کم اهمیت جلوه دادن اهمیت آن، اهمیت راهبردی داشت. مردم فلسطین برای اولین بار شاهد صحنه شگفت انگیزی با موشک باران پایگاه‌های دشمن خود بودند».

او سپس گفت که جای تاسف است که برخی رسانه‌های عربی همان موضع آمریکایی و اسرائیلی را در قبال واکنش ایران اتخاذ کردند و مایه تاسف است که برخی رسانه‌های عربی علیرغم حمایت تهران از مردم فلسطین در سطوح مختلف، تلاش کردند واکنش ایران را از فلسطین جدا کنندإ کسانی هستند که سعی کردند مسئله فلسطین را یک مسئله ایران نشان دهند که به اعراب مربوط نمی‌شود.

14 عمليات در دو هفته 

رهبر انصارالله یمت در بخش دیگر سخنان خود گفت که طی دو هفته گذشته، 14 عملیات در دریای سرخ و باب المندب علیه دشمن انجام دادیم.

او افزود: «در 14 عملیاتی که انجام دادیم، 36 موشک بالستیک و بالدار و پهپاد را مورد استفاده قرار دادیم، اقیانوس هند هم بخشی از حوزه عملیاتی ما شده است.در این هفته ها، چندین ناوگان دریایی از دریای سرخ عقب نشینی کردند و این نکته مفیدی است، تمام کسانی که عقب نشینی کردند، از کارایی و تاثیرگذار بودن عملیات یمنی ها سخن می گویند.

الحوثی سپس با خطاب به آمریکا و انگلیس گفت که هیچ کس قادر به توقف عملیات یمنی‌ها در پشتیبانی و حمایت از غزه، نخواهد بود.

این خبر را را در المسیره ببینید

نظر شما