شناسهٔ خبر: 66217076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

۷ بالگرد در حال امدادرسانی در جنوب سیستان و بلوچستان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از بکارگیری ۷ بالگرد در جنوب سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی در مناطق سیل زده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،حسین ظفری صبح روز پنجشنبه با اشاره به پایدار شدن شرایط در استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر و جنوب فارس گفت: تمرکز اصلی سازمان‌های امدادی بر جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره حجم بارش‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان در سه روز گذشته گفت: در برخی از مناطق میزان بارش‌ها بیش از سه برابر بارش‌ها در سال گذشته است.

ظفری از وقوع سیل و آب گرفتگی در یک هزارو ۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برق حدود ۴۰۰ روستا قطع شده که برخی از آنها عامدانه از سوی اداره برق برای حفظ سلامت ساکنان بوده ولی اکنون ۹۰ درصد این روستاها برقشان وصل شده و همچنین آب ۷۰ روستا نیز سیلابی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از امداد رسانی ۱۲۰ تیم امدادی هلال احمر در این روستاها خبر داد و افزود: سه محور اصلی و ۱۴ محور فرعی قطع است و امدادرسانی با کمک ۷ بالگرد در حال امدادرسانی است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران آبگیری سد کنارک برای نخستین بار در این منطقه را برای جلوگیری از وخیم تر شدن بیشتر در این منطقه مناسب دانست و گفت: آبگیری این سد توانسته بخشی از حجم باران را در خود جمع کند و از وخیم تر شدن شرایط بکاهد.

نظر شما