شناسهٔ خبر: 66216926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خداحافظی‌های بی پایان در غزه

الرایه با انتشار تصاویری از وداع دو بانوی فلسطینی با پیکر شهیدشان نوشت: خداحافظی‌ها در غزه تمامی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  الرایه با انتشار تصاویری از وداع دو بانوی فلسطینی با پیکر شهیدشان نوشت: خداحافظی‌ها در غزه تمامی ندارد.

 

تظاهرات برای فلسطین در لندن
مخالفان صهیونیسم و جنگ در لندن، در پی فراخوان "ائتلاف همبستگی با فلسطین" (Palestine Solidarity Campaign)، در میدان پارلمان در پایتخت انگلیس، گرد آمدند و خشم و انزجار خود را از رژیم صیهونیستی و حامیانش ابراز کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، برگزار کنندگان این تظاهرات هدف از برگزاری آن را، رساندن صدای هواداران فلسطین به گوش نمایندگان مجلس انگلیس اعلام کردند تا برای توقف نسل کشی اسرائیل در غزه، دست به کار شوند.  
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11019484"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209575/11019484?width=600&height=350"></script></div>

در این تظاهرات که شماری از خاخام‌های ضد صهیونیست نیز حضور داشتند، هواداران صلح و فلسطین و نمایندگان چندین نهاد مدنی ازجمله ائتلاف ضد جنگ و ائتلاف جهانی ضد سلاح‌های اتمی حضور داشتند، از دولت انگلیس می‌خواهند بیش از این بمب و موشک به رژیم اشغالگر قدس ندهد، زیرا احتمالا در جنایات جنگی و نسل کشی صهیونیست ها، شریک می‌شوند.
روز سه شنبه این هفته، نیز توماری با ۷۰ هزار امضا با درخواست توقف صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، با حضور شماری از نمایندگان مجلس و مدیر "ائتلاف همبستگی با فلسطین" به دفتر نخست وزیری انگلیس تحویل داده شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11019485"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209575/11019485?width=600&height=350"></script></div>

پیش از آن نیز بیش از یکهزار حقوقدان، استاد حقوق دانشگاه‌ها و قضات بازنشسته در انگلیس نیز، در نامه‌ای نوشته اند صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، لندن را در معرض نقض قوانین بین الملل قرار می‌دهد و دو هفته پیش نیز ۱۳۵ نماینده مجلس انگلیس، در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و بازرگانی این کشور نوشتند خواست عمومی، توقف صادرات اسلحه برای اسرائیل است. رژیم‌های کانادا، هلند، ژاپن، اسپانیا و بلژیک اعلام کرده اند صادرات اسلحه برای اسرائیل را متوقف می‌کنند، اما دیوید کامرون، وزیر خارجه رژیم انگلیس می‌گوید ارسال جنگ افزار به اسراییل را قطع نخواهد کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11019488"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209575/11019488?width=600&height=350"></script></div>
 
"ائتلاف همبستگی با فلسطین" در بیانیه‌ای نوشت نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان، حملات به لبنان، سوریه و ایران نشان داد ادامه صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، انگلیس را در نقض قوانین بین الملل، شریک اسرائیل می‌کند و همچنین موجب می‌شود که منطقه با پیامد‌های یک جنگ خانمان سوز روبرو شود. تداوم صادرات جنگ افزار انگلیسی به اسرائیل که مدام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد، موجب صلح و عدالت در خاورمیانه نمی‌شود. در این بیانیه امده است حدود ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر به قتل رسیده اند، اغلب زیرساخت‌های غزه نابود شده است و سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی، با قحطی روبرویند و دیوان کیفری بین المللی نیز اعلام کرده اسناد فراوانی درباره نسل کشی اسرائیل در فلسطین گرد آورده است، اما شماری از دولت‌ها به ویژه آمریکا و بریتانیا همچنان با برقرای آتش بس در غزه و نیز با توقف صادرات جنگ افزار برای ارتش اسرائیل، مخالفت می‌کند.

 

موشک آمریکایی عمل نکرده در اردوگاه النصیرات
 محمود اللوح خبرنگار فلسطینی با انتشار تصاویری گزارش داد: اینجا اردوگاه النصیرات در مرکز نوارغزه است. رژیم اشغالگر اسرائیل پس از تخریب خانه‌های شهروندان از این منطقه عقب نشینی کرده است. این رژیم ویرانی گسترده‌ای در اموال شهروندان و زمین‌های کشاورزی برجای گذاشته است. رژیم اشغالگر اسرائیل از این موشک‌های بزرگ استفاده کرده و آن‌ها را بر سر شهروندان انداخته و سبب شهید شدن ۱۰‌ها شهروند شده است. این منطقه با این موشک‌ها بمباران شده است، اما این موشک منفجر نشده و همچنان سالم مانده است. این یک موشک بسیار بزرگ است که از هواپیمای اف ۱۶ شلیک شده است. این موشک ساخت آمریکا است. رژیم اسرائیل این موشک‌ها را گرفته است تا مردم و کودکان غزه را هدف قرار دهد و با خونسردی جان آنان را بگیرد.

 

 

 

خداحافظی‌های بی پایان در غزه خداحافظی‌های بی پایان در غزه خداحافظی‌های بی پایان در غزه خداحافظی‌های بی پایان در غزه خداحافظی‌های بی پایان در غزه خداحافظی‌های بی پایان در غزه

 

 

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11018792"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209575/11018792?width=600&height=350"></script></div>

 

تصاویر برداشتن آوارها پس از عقب نشینی نظامیان صهیونیست از اردوگاه النصیرات
شبکه خبری قدس با انتشار این تصاویر  گزارش داد: نیروهای شهرداری النصیرات پس از عقب نشینی نظامیان رژیم اشغالگر در حال بازگشایی راه ها و برداشتن آوارها هستند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11019028"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209575/11019028?width=600&height=350"></script></div>

بیرون کشیدن پیکر ۳۰ شهید از زیر آوار‌ها در بیمارستان الشفا غزه
به گزارش شبکه الاقصی، سلامه معروف رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه گفت: چند روز پس از تلاش نیرو‌های امداد و نجات و جستجوی شهدایی که ارتش رژیم اشغالگر در گوشه گوشه بیمارستان الشفاء و زیر آوار‌ها پنهان کرده بود، این نیرو‌ها توانستند پیکر ۳۰ شهید را از زیر آوار‌ها بیرون بکشند. اجساد این افراد در دو مقبره یکی مقابل بخش اورژانس و دیگری مقابل بخش کلیه دفن شده بودند.

 

اسرای فلسطینی نزد صهیونیست ها از درمان محروم شده اند
کمیته رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد مقامات رژیم اشغالگر اسرای بیمار فلسطینی را از درمان و استفاده از دارو محروم کرده اند.

 

گردان های قسام از هدف گرفتن نظامی صهیونیست خبر دادند
گردان های قسام تصاویری از عملیات هدف قرار دادن یک نظامی صهیونیست با تک تیرانداز در شرق بیت حانون در شمال غزه منتشر کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11018793"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209575/11018793?width=600&height=350"></script></div>
 
 
حمله هوایی ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، جنگنده های رژیم صهیونیستی شهرک بلیدا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.
 
 
 
تصاویری هوایی از حجم ویرانی ها در شمال غزه
 تصاویر هوایی حاکی از ویرانی گسترده مناطق المغراقه و الزهراء در شمال غزه در نتیجه حملات ارتش اسرائیل از یکم تا پانزدهم این ماه (آوریل) است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11018794"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209575/11018794?width=600&height=350"></script></div>
 
سه شهید و چندین زخمی در حمله صهیونیستی به شرق جبالیا
، منابع فلسطینی اعلام کردند در حمله رژیم صهیونیستی به شرق جبالیا در شمال نوار غزه سه شهروند فلسطینی شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

 

منابع فلسطینی: سرنوشت حدود هزار نفر پس از یورش رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه همچنان نامعلوم است
مرکز اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد سرنوشت حدود هزار نفر از شهروندان و کادر پزشکی و خبرنگارانی که در جریان یورش صهیونیست ها در بیمارستان شفا در شهر غزه بودند همچنان نامعلوم است.
شهردار شهر غزه نیز العام کرد فعالیت همه چاه های نفت در این شهر به علت تمام شدن مواد سوختی به طور کلی متوقف شده است.
 
 

 

نظر شما