شناسهٔ خبر: 66216551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت

عملیات حفاری اکتشافی فرآورده‌های معدنی در این مجتمع پارسال با ۱۱۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل آن، به ۱۴ هزار و ۳۴۵ متر رسید.

صاحب‌خبر -

اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت‌: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان در مقایسه با آمار مشابه سال ۱۴۰۱ هفت درصد رشد یافت.

علی رسولیان افزود:  ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف فروخته شد.

او گفت: این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: پارسال از مجموع یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۶۶۰ تن سنگ آهن دانه بندی شده که توسط این مجتمع تولید شده بود، ۹۹۸ هزار و ۵۷۳ تن به فروش رسید.

رسولیان افزود: یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن فرآورده‌های معدنی و سنگ آهن پارسال از طریق حمل و نقل ریلی به دیگر نقاط کشور ارسال شد که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: احداث کارخانه "ژل امولایت" با هدف تأمین به موقع مواد انفجاری مصرفی در عملیات آتشباری اکتشاف‌های معدنی به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در سال ۱۴۰۲ آغاز شده که تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: طرح برق رسانی شبکه ۲۰ کیلو ولت و روشنایی معادن سنگان خواف هم تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امسال به بهره برداری می‌رسد.

مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است.

نظر شما