شناسهٔ خبر: 66216384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهور با ۲ خانواده شهید و جانباز بوشهری دیدار کرد

بوشهر- ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی و جانباز ۷۰ درصد مهدی رضایی در شهر خورموج و روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی روز پنجشنبه در دیدار جداگانه با «مهدی رضایی» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در شهر خورموج شهرستان دشتی استان بوشهر اظهار کرد: حضور در کنار این خانواده ها برای خود وظیفه تلقی کرده و از مدیران استان ها و شهرستان ها درخواست شده با رفتن به دیدار این خانواده‌ها از نزدیک با مشکلاتشان آشنا شوند.

وی افزود: در این دیدارها نیازهای این افراد مشخص و زمینه رفع آن فراهم می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همت بلند خانواده های شهدا و ایثارگران به قدری قابل توجه است که در کمتر دیداری مطالبات شخصی از بنده و همکاران دارند و بیشترین نگاه آنها دلسوزی برای انقلاب و مطالبات عمومی جامعه است.

قاضی‌زاده‌هاشمی عنوان کرد: اگر جانبازان و به خصوص با علائم و نشانه‌های قطع نخایی‌، در دوران دفاع مقدس رشادت ها و حماسه ها آفریدند همسر آنها نیز در طی سال های جانبازی تمام وقت و زندگیشان را برای مراقبت از این اسطوره های میدان دفاع و شهادت قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: به خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد این نوید را می دهیم که فرزندان آنها که فاقد شغل هستند حتی با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم در سال جاری جذب دستگاه های دولتی می کنیم.

معاون رئیس جمهور با ۲ خانواده شهید و جانباز بوشهری دیدار کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با خانواده «شهید نادر مهدوی» شهید شاخص کشور در سال ۱۳۹۴ در روستای بحیری شهرستان دشتی بوشهر اظهار کرد: این شهید جزو شهدای موثر و شاخص جنگ در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: این انسان وارسته خداوند در یک مقطع تاریخی مهم از دوران دفاع مقدس تقریبا با دستان خالی به نسبت تجهیزات مدرن امریکایی در مقابل آنها قد علم کرد و حماسه ای ماندگار آفرید به گونه ای که معادلات جنگ را در آن زمان تغییر داد.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: مشکلی که در گذشته وجود داشته و سعی ما این است که آن را رفع کنیم نبود تولیدات فاخر فرهنگی به خصوص فیلم و سریال از قهرمانان ملی دوران دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: با همه تنگناهای مالی، مشکلی برای تولیدات فاخر تلویزیونی و سینمایی از قهرمان حماسه‌ساز کشور در دوران دفاع مقدس به مانند شهید مهدوی نداریم اما نیاز است که با یک وسواس خاص، سناریوها و فیلم نامه ها نگارش شود تا بهترین نمونه برای ساخت در دسترس قرار گیرد.

شهید نادر مهدوی (۱۴ خرداد ۱۳۴۲–۱۶ مهر ۱۳۶۶) فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.وی و یارانش در جریان درگیری چندین ساعته با ناوها و هلیکوپترهای آمریکایی، زخمی و اسیر شد. پیکر مطهر وی 6 روز بعد از طریق عمان به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شد. وی در عملیات دیگری از جمله عملیات کربلای ۳ در مورخه ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ که منجر به فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه عراق گردید و ضربه مهمی به صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس وارد کرد نیز حضور داشت.

آرامگاه این شهید شاخص کشوری در روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این شهید می فرماید: یکی از دوستان ما که کارشناس است می‌گفت اگر شهید نادر مهدوی متعلق به کمونیست‌ها بود یک چه گوارا از او درست می‌کردند، یعنی یک چهره بین‌المللی مبارز.

شهید مرتضی آوینی در مورد شهید مهدوی می‌نویسد: کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل نادر مهدوی یا بیژن گرد بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان خلیج فارس حمله برد؟ می‌پرسید این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می‌خورد؟ هیچ! به درد دنیاداران نمی‌خورد اما به کار آخرت عشاق می‌آید که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از ظهر چهارشنبه به محض ورود به بوشهر به بهشت صادق این شهر رفت تا ضمن زیارت قبور شهدا بار دیگر با آرمان های آنها تجدید پیمان کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در سفری ۲ روزه به بوشهر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده های شهدا، شورای اداری و جلسه با تشکل های ایثارگری شرکت می کند.

نظر شما