شناسهٔ خبر: 66216335 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: توجه شاعران در اشعار خود به ایثارگران تاریخ میهن ایران اسلامی اهمیت بسیاری دارد.

صاحب‌خبر -

دشتی معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان استان یزد گفت: شاعران باید قرائت جدیدی در مورد اشعار و زمان حال داشته باشند و بتوانند مسائل روز را نیز به اشعار خود منتقل کنند.

او بیان کرد: مانند شاهنامه که در آن از رستم نام برده شده است و در زمان حال رستم‌های زیادی در کشور وجود دارند که برای میهن اسلامی ایران جان فشانی کردند.

دشتی اظهار داشت: در ماه اردیبهشت نیز سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم است که گردهمایی شاعران معلم در یزد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بین شاعران انجمن مجمر عشق در روستای جعفرآباد مجومرد شاعران به شعرخوانی، اجرای زیبای شاهنامه خوانی به وسیله خردسال‌ترین عضو انجمن شعرخوانی بهار رستگار انجام شد.

او تصریح کرد: در این دیدار نویسنده فاخر مجومرد نیز درباره اثر خود صحبت کرد و به اهمیت توجه شاعران شهرستان به اشعار شاعران به ویژه حافظ همچنین توجه به عمق معانی کلمات و ارتباط آن با خالق هستی و دوری از ظاهربینی در اشعار پرداخت.

نظر شما