شناسهٔ خبر: 66215690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه ملایر:

اقدامات رسانه‌ای قبل از عملیات «وعده صادق» اثرش از خود عملیات بیشتر بود

مهناز روزبهانی

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با تأکید بر اینکه هر اقدامی در کشور باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد وگرنه محدود و ابتر می‌ماند، گفت: هر پروژه و عملیاتی با یک پیوست رسانه‌ای و فرهنگی حساب شده و کارشناسی شده به طور قطع می‌تواند گستره بین‌المللی پیدا کند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار علی‌اصغر فارسی پنجشنبه ۳۰ فروردین در نخستین مجمع فعالان فضای مجازی ملایر که با حضور فرماندهان حوزه مقاومت و فعالین حوزه سایبری و فضای مجازی برگزار شد، افزود: در رابطه با اقدام اخیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که با پشتیبانی ارتش و نیروهای مسلح رقم خورد، اقدامات رسانه‌ای قبل از شروع عملیات تأثیرش از خود عملیات بیشتر بود.

وی با اشاره به  عملیات بزرگ وعده صادق اظهار کرد: اقدامات رسانه‌ای یک عملیات روانی در فضای مجازی قبل از آغاز عملیات وعده صادق ایجاد کرد که فضای گسترده جهان را تحت‌الشعاع قرار داد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم فضای مجازی و تأثیر آن در دنیا خاطرنشان کرد: دشمنان به ظرفیت و توانایی فضای مجازی واقف هستند و از این فضا برای توجیه باطن منحوس خود سوءاستفاده می‌کنند.

فارسی با تأکید بر اینکه ما باید در مقابل اقدامات انحرافی دشمنان از ظرفیت فضای مجازی برای اثبات حقانیت خود و تنویر افکارعمومی بیشترین استفاده را کنیم، افزود: طی سال‌های اخیر ما تقابل‌های متعددی با رژیم صهیونیستی داشتیم به طوری‌که این رژیم منحوس در به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای ما و تخریب و توطئه در ایران نقش مؤثری داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بسیاری از این تقابل‌ها و ضرباتی که به رژیم صهیونیستی وارد کردیم، رسانه‌ای شد و بسیاری از آنها به دلایل امنیتی رسانه‌ای نشد، ادامه داد: در آخرین اقدام با توجه به ۲۰۰ روز آتش‌باران غزه و فلسطین شهادت ۱۴ هزار کودک و شکنجه و مظلومیت زنان و مردان غزه و همچنین اقدام به شهادت فرماندهان سپاه و حمله به کنسولگری ایران در سوریه، ایران تصمیم به تقابل نظامی گرفت.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با همه این جنایت‌هایی که انجام داده است،  به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده، مطرح کرد: اکنون در تلاش هستند با سانسور خبری، شکست مفتضحانه خود را بپوشند و هیمنه پوشالی و توخالی خود را حفظ کنند.

فارسی با اشاره به اینکه باید در فضای مجازی با تمام توان اقدامات روانی رژیم صهیونیستی را خنثی کنیم، اضافه کرد: در جنگ علیه غزه بیش از ۱۵۰۰ خودروی نظامی، تانک و نفربر توسط نیروهای مقاومت تخریب‌ ومنهدم شده است اما همچنان از سانسور استفاده از سیاست سانسور استفاده می‌کند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه فعالان حوزه سایبری باید در فضای مجازی به روشنگری بپردازند، خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق ما فقط با رژیم صهیونیستی طرف حساب نبودیم بلکه با کشورهایی چون فرانسه، انگلیس، کشورهای مرتجع منطقه و ... درگیر بودیم.

وی به دروغ واضح و روشن رژیم صهیونیستی در سالم ماندن تجهیزات و پایگاه‌های نظامی‌اش در حمله سپاه اشاره کرد و گفت: به پایگاه مهم هوایی و یک سازمان جاسوسی موساد خسارات عظیمی وارد شده و مورد اصابت پهپادها و موشک‌های ایران قرار گرفته است.

فارسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به شدت از اقدامات رسانه‌ای می‌ترسد و هراس دارد، افزود: همزمان با عملیات نظامی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، یک حمله سایبری گسترده نیز در تل‌آویو رخ داد و کل برق تل‌آویو قطع شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر در بخش دیگری با اشاره به فعالیت دو گردان سایبری ناحیه محور و ۱۸ گردان سایبری حوزه پایگاه‌های مقاومت در سطح شهرستان ملایر، بیان کرد: این گردان‌ها یک ظرفیت عظیم برای شهرستان به شمار می‌آیند که ما باید در راستای امنیت آفرینی و رو کردن دست رژیم غاصب از آن استفاده کنیم.

فارسی با تأکید بر اینکه فعالان فضای مجازی باید در راستای خنثی‌سازی فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان اقدامات جهادی و به روز انجام دهند، تصریح کرد: فعالان این حوزه جهادگران و سربازان جنگ نرم هستند که تلفات زیادی نیز در حوزه کاری خود می‌دهند.

وی یادآور شد: افرادی که در جنگ فضای مجازی جاهلانه رفتار کرده و در مسیر دشمن حرکت می‌کنند در واقع به دشمن می‌پیوندند و این تاوان سنگینی برای کشور دارد بنابراین در فضای مجازی باید با سواد رسانه‌ای، مجاهدانه کار کرد و گردان‌های موجود باید با نهایت امکانات و انسجام در عمل از اهداف نظام و انقلاب و امنیت کشور پاسداری کنند. در ضمن در فضای مجازی باید مراقب حربه‌های دشمنان علیه هویت ملی و مذهبی باشیم.

در جنگ سایبری باید از تکنیک‌های سواد رسانه‌ای بهره برد

مسئول فضای مجازی و مدیر قرارگاه سایبری سپاه ناحیه ملایر با تأکید بر اینکه در جنگ سایبری باید از تکنیک‌های سواد رسانه‌ای بهره برد، گفت: برای موفقیت در حوزه کار در فضای مجازی باید به قرآن و عترت متوسل شده و هرگز از آنها دور نشویم.

سروان پاسدار حامد حسنی در نخستین مجمع فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر، با تأکید بر اخلاق محور بودن فعالیت در حوزه سایبری تصریح کرد: هر خبری از شکست و پیروزی را نباید سریع اطلاع‌رسانی کرد و هر مطلبی در فضای مجازی نباید به سرعت منعکس شود.

وی به گردان‌های سایبری به شمسا، نسرا و متنا اشاره کرد و گفت: هشتگ زدن و ترندسازی در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد چراکه وقتی یکسری هشتگ‌ها و ترندها در سطح کشور ایجاد می‌شود سازمان‌های جهانی علیه آن موضوع تحریم‌های جدیدی را علیه کشور وضع می‌کنند.

وی به تأثیرگذاری رسانه‌ها و فضای مجازی در سطح بین‌الملل اشاره کرد و افزود: هشتگ‌ها فشار روانی زیادی بر جامعه ایجاد می‌کنند و  نمونه آن را می‌توانیم به «هشتگ غزه» اشاره کنیم که ترند اول دنیا شد.

مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه ملایر با تأکید بر اینکه در حوزه سایبری باید آگاهانه و هوشیارانه رفتار کرد و نباید نسبت به هر چیزی سریع واکنش نشان داد، یادآور شد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با پست‌های فیک و جعلی در حال ایجاد یک جنگ روانی و فضاسازی در سطح دنیاست.

وی با تأکید بر اینکه فعالان حوزه فضای مجازی باید در یک انسجام و اتحاد همگانی برای جبهه انقلاب کار کنند، افزود: در این زمینه آماده برگزاری هر نوع کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب را داریم.

دشمنان به دنبال تضعیف «سبک زندگی مذهبی» در ایران هستند

کارشناس فضای مجازی سپاه استان همدان نیز طی بررسی و واکاوی جریان‌های فکری فرهنگی و سیاسی موجود در حوزه انقلاب اسلامی طی یک سال اخیر، نسبت به این موضوع که دشمنان امروز با هر خط فکری به دنبال تضعیف «سبک زندگی مذهبی» در ایران هستند، هشدار داد و گفت: امروز ما با این پدیده مهم مواجه هستیم که قصد دارد ایران را به دو گروه مذهبی و غیرمذهبی تقسیم کند و در این راستا اقتصاد و مسأله زنان را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر دشمنان در تلاش هستند مسأله خطرناک «نگاه عرفی به دین» را در جامعه ترویج دهند، مطرح کرد: امروز جریان فرهنگ غلط اباحه‌گری و مقدسات‌زدایی در توئیتر و اینستاگرام، به همت بهائیان و سلطنت‌طلب‌ها به شدت فعالیت می‌کند که باید مقابل این جریان ایستاد.

وی به فعالیت‌های رواج یافته در شبکه داخلی روبیکا اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر جریان‌های انحرافی وجود دارد که تمام ساختارهای ذهنی نسل نوجوان و جوان ما را به هم می‌ریزد و به فکر ایجاد دوقطبی‌سازی جامعه به سمت قطب مذهبی و قطب غیرمذهبی و سکولار هستند و قصد دارند با این اقدامات، انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۴ را تحت‌الشعاع قرار بدهند.

انتهای پیام

نظر شما