شناسهٔ خبر: 66214086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس:

برنامه آموزشی مدارس در طرح تحول به‌روز می‌شود

اکبر مهدی‌زاده

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه و رئوس آموزشی مدارس کشور در قالب طرح پیشنهادی تحولی نظام آموزشی متناسب با نیازهای روز جامعه به روز رسانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا به طرح پیشنهادی برای تحول در نظام آموزشی مدارس کشور اشاره و اظهار کرد: این طرح در حال تدوین است و در مجلس دوازدهم به بررسی گذشته خواهد شد.

وی افزود: طرح پیشنهادی در قالب قواعد تحول بنیادین آموزش‌وپرورش خواهد بود و ناکارآمدی‌های آموزشی  را جبران و به نیازهای روز جامعه می‌پردازد تا اینکه دانش آموزان و نسل جدید متناسب با نیازهای روز تربیت و آموزش ببینند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه رئوس آموزشی مدارس در حال حاضر متناسب با نیازها نبوده و ناکارآمد شده، تصریح کرد: بسیاری از دروس دهه‌های گذشته همچنان در نظام آموزشی امروز در حال ارائه بوده و این اقدام در حالی است که تحول‌های جدی در جامعه رقم خورده است.

به اعتقاد وی، بسیاری از اصلاحات رفتاری جامعه باید در مدارس صورت بگیرد و جامعه از آن بهره‌مند شود، اما نگرش قدیمی و ابزارهای گذشته همچنان بر نظام آموزشی استوار است.

ابوترابی با بیان اینکه مهارت کار تیمی از جمله نیازهای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: کمترین تمرکز بر این اصل در مدارس قرار گرفته و محتوای آموزشی برای چنین مهارت‌هایی نداریم.

وی اضافه کرد: تضعیف اعتقادات و بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی مثل عفاف و حجاب نیازمند سرمایه‌گذاری تربیتی در دوران تحصیل است.

این نماینده مجلس با اشاره به توصیه‌های دینی و کارشناسی برای مهارت افزایی در دوران کودکی و نوجوانی، گفت: با وجود چنین سفارش‌هایی اما کمتر از رعایت آن خبر داریم.

به گفته وی، در قالب طرح پیشنهادی تحول در نظام آموزشی مدارس، ۶ سال اول مدرسه به موضوعات اعتقادی، تقویت باورها و موضوعات مرتبط با تربیت فردی اختصاص می‌یابد و دانش آموزان در دوره ۶ سال بعدی مهارت‌های زندگی و کسب و کار را می‌آموزند.

ابوترابی ادامه داد: صِرف فراگیری محتوای نظری اتفاق و تحولی در فرد ایجاد نمی‌شود و باید مهارت‌آموزی در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس، خاطرنشان کرد: زمان پیشنهاد این طرح در مجلس یازدهم و فرصت باقیمانده آن وجود ندارد ولی در مجلس دوازدهم این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مطرح و سپس برای تصویب به صحن علنی خواهد رفت.

انتهای پیام

نظر شما