شناسهٔ خبر: 66213655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

متخصص بیوتکنولوژی:

مصرف هر نان غیرسالم معادل خوردن ۱۱ قرص شیمیایی است

سارا سلطانی

یک متخصص بیوتکنولوژی گفت: امروزه گرفتن قوه نامیه و عقیم‌سازی گندم و از طرفی افزودنی‌های اجباری به نان باعث بروز برخی بیماری‌ها است به گونه‌ای که با مصرف هر نان غیرسالم گویا ۱۱ قرص شیمیایی استفاده کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر زنده‌دل امروز ۳۰ فروردین‌ماه در همایش «نان کامل و سلامت خانواده» ویژه بانوان در کرمان با تشریح اهمیت نان سالم اظهار کرد: نان غذای استراتژیک است و اگر از سبد غذایی دنیا حذف شود، همه می‌میرند.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ نوع نان محلی در کشور وجود دارد و این تنوع در هیچ کجا حتی در هند هم نیست.

این متخصص بیوتکنولوژی با بیان این مطلب که سرانه سالانه نان برای هر ایرانی ۱۷۵ کیلوگرم است، تصریح کرد: سرانه مصرف نان در ایران هفت برابر مصرف جهانی است.

وی با اشاره به اینکه ضایعات نان در تهران سالانه ۱۵۰ هزار تن اعلام شده، اظهار کرد: تولید ضایعات نان متاثر از عواملی از جمله عدم کیفیت، پایین بودن دانش تولید نان، نوع مصرف، عدم شکرگزاری و ... است.

زنده دل بیان کرد: امروزه گرفتن قوه نامیه و عقیم‌سازی گندم و از طرفی افزودنی‌های اجباری به نان باعث بروز برخی بیماری‌ها است به گونه‌ای که با مصرف هر نان غیرسالم گویا ۱۱ قرص شیمیایی استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اما اگر نان سالم باشد نیاز به افزودنی ندارد و اولین دستاورد نان‌های تراریخته یبوست به عنوان بدترین بیماری است.

این متخصص بیوتکنولوژی در پایان ویژگی‌های طرز تهیه صحیح خمیر و روش‌های اصولی نگهداری نان را توضیح داد.

انتهای پیام

نظر شما