شناسهٔ خبر: 66213589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار میلیاردریال طرح بازآفرینی شهری در قرچک اجرا شد

قرچک - ایرنا - مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری قرچک گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۵ میلیاردریال طرح در قالب بازآفرینی شهری در مناطق مختلف قرچک اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قرچک، بهرام نمرودی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: سال گذشته ۵۵ پروژه بازآفرینی در سی و پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران با اعتبار ۶ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال برای شهرستان قرچک به تصویب رسید که از این، تعداد ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال سهم شهرداری قرچک بود.

وی افزود: در این ستاد طرح هایی نظیر خانه سلامت پویینک، دفع آب‌های سطحی فردیس و همچنین تخریب و بازسازی مدارس شهید بهشتی و اصانلو فردیس اجرام شد.

نمرودی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، ۱۵۵ تن قیر دولتی برای ۱۳ معبر به طول هفت کیلومتر با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از معابر بافت فرسوده و ناکارآمد شهر در سال گذشته اختصاص یافت.

این مسئول اضافه کرد: پیگیری صدور پروانه بهره‌برداری و مجوز ایجاد کارخانه آسفالت و سنگ‌شکن و اخذ موافقت استاندار تهران و انجام آزمایش‌های لازم در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری در قرچک عملیاتی گردید.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری قرچک افزود: با شناسایی معابر جدید، درخواست تأمین ۴۸۰ تن قیر برای آسفالت ۳۴ معبر به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام‌شده که در صورت تائید و اختصاص قیر دولتی عملیات اجرایی آن معابر نیز آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری قرچک، ۲۸ پروژه محرک بازآفرینی محلات هدف پیش بینی شده است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما