شناسهٔ خبر: 66213419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

در گفت و گو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود/ اسرائیل کار اطلاعاتی بزرگی انجام نداده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا در مورد هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران، ممکن است بحث نفوذ درمیان باشد، به دیده‌بان ایران گفت: ما اقدامات مستشاری خودمان را هیچوقت پنهان نکرده‌ایم. نیروهای مستشار ما همیشه رفت و آمد داشتند و ممکن است رژیم صهیونیستی از ظرفیت‌های اطلاعاتی‌اش استفاده کرده باشد. اما چندان کار اطلاعاتی بزرگی انجام نداده‌اند که بخواهیم آن را نقطه قوت اسرائیل و ضعف خودمان بدانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل که آن را «پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله‌اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان» نامیده‌اند، حال جهان منتظر اقدام متقابل اسرائیل است. در تازه‌ترین اخبار، «ان بی سی» به نقل از مقامات آمریکایی عنوان کرده است که پاسخ اسرائیل ممکن است محدود یا شامل حمله به نیروهای ایران و متحدانش در خارج باشد.

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه چنانچه اسرائیل بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، واکنش ایران چه خواهد بود، به دیده‌بان ایران گفت: «ماشین رژیم صهیونیستی اکنون متلاشی‌تر از آن است که بخواهد پاسخی دهد. ما همیشه تدابیر دفاعی امنیتی‎‌‌ مان را داشتیم و داریم. قطع به یقین درصورتی که اسرائیل دست به چنین خطایی بزند، پاسخ ما شدیدتر است و نقاط حساس‌تر را مورد هدف قرار می‌دهیم.»

وی با اشاره به مورد هدف قرار گرفتن کنسولگری اسران در دمشق توسط اسرائیل، بیان کرد: «هیچ ارزش تاکتیکی و نظامی نداشت. اینکه هواپیمایی از فاصله دور موشک‌هایی را به ساختمان بی‌دفاع شلیک کند، فاقد ارزش نظامی است. اما اقدام ما دارای ارزش و قابلیت‌های منحصر به فرد نظامی است چراکه هزار و 700 کیلومتر را پیمایش کرده و پایگاه‌های هواپیما اسرائیلی F35 را مورد هدف قرار داده است.»

عزیزی همچنین در پاسخ به اینکه آیا در مورد هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران، ممکن است بحث نفوذ درمیان باشد، گفت: «به هر حال ما اقدامات مستشاری خودمان را هیچوقت پنهان نکرده‌ایم. نیروهای مستشار ما همیشه رفت و آمد داشتند و ممکن است رژیم صهیونیستی از ظرفیت‌های اطلاعاتی‌اش استفاده کرده باشد. اما چندان کار اطلاعاتی بزرگی انجام نداده‌اند که بخواهیم آن را نقطه قوت اسرائیل و ضعف خودمان بدانیم.»

وی ادامه داد: «ما حضورمان در سوریه را پنهان نکرده‌ایم و به هرحال ممکن است برخی بی‌‎احتیاطی‌ها هم صورت گرفته باشد که باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما