شناسهٔ خبر: 66213396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلایه کاراته‌کاها از اعزام نشدن به لیگ جهانی مصر

تهران- ایرنا- اعزام کاراته‌کاهای ایران به لیگ جهانی مصر لغو شد. موضوعی که با واکنش چند ملی‌پوش مطرح این رشته در فضای مجازی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزن‌کشی لیگ جهانی مصر که سومین مرحله از لیگ‌جهانی این رشته در سال ۲۰۲۴ است، امروز پنجشنبه برگزار می‌شود و مسابقات نیز از فردا آغاز خواهد شد.

در حالی که برخی از چهره‌های مطرح کاراته کشورمان، ثبت نام برای حضور در این مسابقات را انجام داده و حتی تعدادی از آنان بلیط سفر به مصر را نیز تهیه کرده بودند، اما حضور آنان در لیگ جهانی لغو شد.

امیر مهدی‌زاده، علی مسکینی، بهمن عسگری، آتوسا گلشادنژاد، لیلا برجعلی، طراوت خاکسار، مهسا افسانه و معصومه محسنیان، نفراتی هستند که اقدامات لازم را برای حضور در این مسابقات انجام داده بودند.

فدراسیون کاراته ایران می‌بایست برای صدور روادید و حضور این نفرات در مصر، نامه‌نگاری‌های لازم را با میزبان انجام می‌داده که این اقدام آنقدر دیر صورت گرفته که اعزام کاراته‌کاهای کشورمان لغو شده است.

در این راستا برخی از نفرات مطرح کاراته ایران همچون امیر مهدی‌زاده، طراوت خاکسار و آتوسا گلشادنژاد با انتشار استوری در صفحه مجازی خود، از عدم اعزام به مصر گلایه کردند.

گلایه کاراته‌کاها از اعزام نشدن به لیگ جهانی مصر

این در حالی است که طبق اعلام فدراسیون جهانی، کاراته‌کاها از این پس برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان باید در بین برترین‌های رنکینگ جهان قرار بگیرند که تنها تعداد انگشت‌شماری از نفرات ایران جایگاه مناسبی در رنکینگ دارند.

لیگ‌های جهانی بهترین فرصت برای ارتقاء رنکینگ است که طی دو سال اخیر کاراته‌کاهای ایران به این مسابقات اعزام نشده و یا اکثرا با هزینه شخصی در لیگ جهانی شرکت کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد فدراسیون کاراته برای کسب مجوز حضور در مسابقات جهانی، به پیکارهای قاره‌ای امید بسته است.

همچنین مرحله چهارم لیگ جهانی کاراته نیز خردادماه در مراکش برگزار می‌شود که باید دید فدراسیون برنامه‌ای برای اعزام نفرات کشورمان دارد یا آنها باید به صورت شخصی برای حضور در این رویداد اقدام کنند.

در جمع نفرات ایران، آتوسا گلشادنژاد نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم کشورمان رقابت نزدیکی با نماینده مراکش برای کسب عنوان گرندوینری دارد که حضور نداشتن در مصر، شانس او را برای رسیدن به این مهم کاهش می‌دهد، به ویژه اینکه مرحله چهارم و پایانی لیگ جهانی نیز در مراکش برگزار می‌شود و طبعا کاراته‌کای میزبان از بخت بیشتری برای کسب عنوان ارزشمند گرندوینر برخوردار خواهد بود.

نظر شما