شناسهٔ خبر: 66212623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام ورود سامانه ناپاپدار جوی از عصر امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین) به این استان هشدار سطح زرد شماره چهار صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، پدیده‌های مورد انتظار در اثر این سامانه جوی استقرار ناپایداری‌های فصلی و محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر از امروز تا ظهر سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت) پیش‌بینی شده است.

در اطلاعیه هواشناسی استان اردبیل نوع مخاطره رگبار باران ، رخداد رعد و برق ، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباهای موقتی و اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی ، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه بویژه در نواحی کوهستانی اعلام شده است.

این اداره کل بر لزوم اجتناب از اتراق و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر ، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

نظر شما