شناسهٔ خبر: 66211558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر مرکز سعدی شناسی :

سعدی یگانه‌ای که سحر کلامش به غایت اعجاز دست می‌یازد

شیراز - ایرنا - مدیر مرکز سعدی شناسی در آستانه زاد روز سعدی شیرازی گفت: سعدی یگانه ای است که سحر کلامش به غایت اعجاز دست می یازد و از آن‌روست که ذکر جمیلش در افوام عوام افتاده و صیت سخنش را که در بسیط زمین رفته، همچون شکر می‌خورند و رقعه منشآتش را چون کاغذ زر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، کوروش کمالی سروستانی افزود: سعدی بزرگ پیوسته به انسان عشق می‌ورزد و همین عشق است که او را در جهان پرآوازه می‌سازد به‌گونه‌ای که بازتاب افق اندیشه‌اش، بنی‌آدم را اعضای یکدیگر می‌داند و همگان را در آفرینش ز یک گوهر و چنین است که جهان‌ گیر می‌شود.

به گفته کمالی سروستانی سعدی نیک‌گفتار و نیک‌پندار و ژرف‌بین است و با زبان، هنر، حکایات و تمثیل‌های خویش رهنمودی است بر عدالت و دادگر، حق‌پذیری و انسان‌مداری".

اعلام برنامه های گرامیداشت هفته سعدی

در سالروز بزرگداشت سعدی شیرازی، تالار آرامگاه از ساعت ۹ صبح میزبان سخنرانی‌های علمی است و به گفته مدیر مرکز سعدی‌شناسی"در شیراز جنت‌طراز سعدی‌پژوهان بر خوان سعدی می‌نشینند و هریک از ظن خویش یار او می‌شوند".

سعدی یگانه‌ای که سحر کلامش به غایت اعجاز دست می‌یازد

کمالی سروستانی اعلام کرد که در بخش علمی هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، میرجلال‌الدین کزازی دربارۀ «سعدی و رزمنامه»، دکتر اصغر دادبه دربارۀ «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، دکتر ضیا موحد دربارۀ «سعدی، زبان و شخصیت»، دکتر محمدنوید بازرگان دربارۀ «چراغ آدمیت در دریچه باد»، دکتر زرین‌التاج واردی دربارۀ «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، دکتر محمدرضا خالصی دربارۀ «نگاه هستی‌شناختی سعدی به دوستی» و دکتر معین کاظمی‌فرد دربارۀ «ناظر معتبر در حکایت سعدی» سخن خواهند گفت.

او اضافه کرد: در این روز چهلمین دفتر سعدی‌شناسی نیز همزمان با یادروز سعدی منتشر می‌شود و چهارمین نمایشگاه «سماع قلم» از آثار خوشنویسی سروده‌های سعدی با حضور استادان یدالله کابلی و محمد حیدری در تالار حافظ برگزار می‌شود.

صبح یکم اردیبهشت ماه آرامگاه شیخ اجل گلباران می‌شود و سپس سخنرانی‌های علمیِ تالار آرامگاه آغازگر برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما