شناسهٔ خبر: 66211181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور رئیس جمهور برگزار شد

جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان

جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان که با بهره مندی از تسهیلات و حمایت‌های دولتی با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی  در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  با حمایت دولت در دور اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای بازگرداندن واحد‌های راکد به چرخه تولید، دو هزار و ۸۰۰ نفر به کار خود بازگشتند.

رئیس جمهور در این مراسم که در یکی از کارخانه‌های راکد بازگشته به چرخه تولید و با حضور کارگران برگزار شد گفت:  افزایش اشتغال دستاورد احیای واحد‌های صنعتی است و نرخ تورم کاهشی در استان سمنان و رشد اشتغال  از تاکیدات رهبری در رشد تولید و رشد اقتصادی است.

رئیس جمهور قاچاق کالا را خنجری بر پشت تولید دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالا در راستای رونق تولید است و باید ادامه‌دار باشد
رئیس جمهور با اشاره به فعال شدن ۸۴۰۰ واحد تولیدی در کشور  ادامه دار بودن فعالیت واحد‌هایی  صنعتی که بانک‌ها تملک کرده اند را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش مردم و مشارکت آنها در جهش تولید گفت مشارکت مردم باید با ساز و کار همراه باشد و تعاونی‌ها می‌توانند بیشترین نقش را در این مسئله داشته باشند.

رئیسی گفت: تامین پشتوانه مالی و پرداخت تسهیلات و حمایت حقوقی برای احیای واحد‌های راکد در دستور کار دولت است تا جهش تولید واقعی رخ دهد.

رئیس جمهور با اشاره به تحقق عملیات پهپادی وعده صادق  با مشارکت جوانان گفت: همان جوانان می‌توانند واحد‌های تولیدی را فعال کنند.

وی افزود: حمایت از تولید و کار و کارگر از برنامه‌های دولت است با کمک جوانان محقق خواهد شد.

رئیس جمهور حمایت از تولید و کار و کارگر را برنامه دولت دانست و گفت: با فعال شدن تعاونی‌های مسکن کارگری و حمایت دولت و و رفع مشکلات دستمزد و مسکن کارگران، با مشارکت مدیران واحد‌ها و با کمک دولت باید دغدغه کارگران رفع شود.

رئیس جمهور گفت: نمونه بودن استان سمنان در احیای واحد‌های تولیدی  و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی باید ادامه یابد

در ابتدای این مراسم نماینده کارگران با قدردانی از راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی و احیای آنها، رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران و ادامه یافتن طرح احیای واحد‌های صنعتی را خواستار شد. شد 

واحد صنعتی که این مراسم در آن برگزار شد، تولید کننده کاشی و سرامیک بود و پس از ۱۱ سال تعطیلی مجدداً احیا شده است.

<div id="video-display-embed-code_11018219"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4209170/11018219?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما