شناسهٔ خبر: 66210904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور:

قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو خواهد شد

معاون رئیس‌جمهور: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور از پیشرفت ۸۵ درصدی تولید قطار ملی ساخت ایران خبر داد و گفت: این قطار طی یک تا دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط مترو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با بیان این که پنج شرکت دانش‌بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد انشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده‌اند، افزود: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون‌های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تاکیدکرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه‌های مترو برای خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با بیان این که اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی، ساخت داخل است، اظهار داشت: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل‌ونقل مترو خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر این که قطار ملی طی هفته‌های آتی وارد چرخه خدمت‌رسانی به مردم می‌شود، ابراز امیداوری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی‌سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما