شناسهٔ خبر: 66210639 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

تهران- ایرنا- آخرین روزهای نخستین ماه سال، نمایشگاه‌های «روایت باران»، «ماندن در تصویر»، «مشق‌های بهاری»، «مواجهه» و «چو کوهساران» در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، براین اساس نمایشگاه‌هایی همچون «روایت باران»، «زنده»، «سازه‌های نامرئی»، «ماندن در تصویر»، «تریلوژی رنگ؛ پالت قرمز»، «نه این دنیا، نه اون دنیا» و «مشق‌های بهاری» جمعه- ۳۱ فروردین- افتتاح می‌شوند، همچنین نمایشگاه‌هایی نیز از سال گذشته همچنان دایر هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«روایت باران» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی با عنوان «روایت باران» با هدف دفاع از ساحت قرآن کریم با زبان هنر به همت نگارخانه ترانه باران و صندوق اعتباری هنر، ۳۱ فروردین با حضور هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه خوشنویسی در گالری‌های یک و ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه برپاست. در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندانی همچون یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح، علی‌ اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی و احمد شفیعی‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«آخور» در گالری ماه

نمایشگاه انفرادی مهرداد ختایی با عنوان «آخور» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

«هراس و هوس» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی قاسم حاجی‌زاده با عنوان «هراس و هوس» ۳۱ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپاست. همچنین نمایشی از طراحی‌های این هنرمند در همین تاریخ در گالری مدار موازی به نمایش درمی‌آید.

«زنده» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی محمود زنده‌رودی با عنوان «زنده» ۳۱ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«سفرنامه‌ تکه‌تکه» در گالری هما

نمایشگاه کلاژهای پارچه‌ای اوریا محمودی با عنوان «سفرنامه‌ی تکه تکه» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

نمایش آثار حبیب فرج‌آبادی در گالری اعتماد

نمایش آثار حبیب فرج‌آبادی با دو مجموعه از آثار این هنرمند از ۳۱ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برقرار است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«می‌شنوی؟» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی مونا خورشید دوست با عنوان «می‌شنوی؟» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روزهای شنبه، یکشنبه تعطیل است.

در بیانیه نمایشگاه آمده است: «می‌شنوی؟ گوش‌ها به اصوات آرام و ممتد خو می‌گیرند و به مرور آن را سکوت می‌شمارند. از آن پس «شنیدن» دیگر ساده نیست. هوشیار باید بود و گوش‌ها را تیز کرد. در این مجموعه سکوتِ تن را به تصویر کشیده‌ام. برای جُستنِ نغمه‌ای که پیوسته در بطن آن جاریست. زمزمه‌ی آرام و آهنگینی که هیاهوی جهان آن را بلعیده و گوش‌ها به آن خو گرفته‌اند. گوش بسپاریم به آوای استخوان‌ها. این مجموعه تلاشی‌ست برای «شنیدن».»

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«خراش» در گالری عصر

نمایشگاه آثار نقاشی هانیه آزموده با عنوان «خراش» ۳۱ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برقرار است.

«سازه‌های نامرئی» در گالری والی

نمایش انفرادی چیدمان لی لی عامری با عنوان «سازه‌های نامرئی» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«خورشید کجاست؟» در گالری باوان

نمایشگاه انفرادی شبنم جهانشاهی با عنوان «خورشید کجاست؟» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت افتتاح می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ برپاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در این مجموعه به سراغ آثاری در تاریخ هنر (نقاشی) رفته‌ام و از آنها به عنوان مثال‌هایی استفاده می‌کنم، تا بتوانم بخشی از زیست معاصر خود را با اقتباس از آنها، جست و جو کنم. به این امید که بتوانم در پی این جست و جو، پاسخی برای پرسش‌هایم داشته باشم و باز پرسش‌هایی.»

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«ماندن در تصویر» در گالری شیدایی

نمایشگاه گروهی با عنوان «ماندن در تصویر» با آثاری از یاسمن خالقی، مهدیس معینی‌پور، حوری بنام، کیمیا استکی، سارا آقابیگی، فاطمه بیدگلی، نرگس پاک‌منش و مهدیس صالح،۳۱ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ در گالری شیدایی برگزار می‌شود.

«تریلوژی رنگ؛ پالت قرمز» در گالری گویه

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تریلوژی رنگ؛ پالت قرمز» با نمایشگاه‌گردانی بصیر حسین‌بر ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ در گالری گویه واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ افتتاح می‌شود و تا ششم اردیبهشت ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. در این نمایشگاه آثاری از بهنام بخشی، مرضیه جعفری، ساناز حمزه‌ای، سعید درخشان زنگنه، سارا ساسانی، افسانه سلیم بیاتی، ساناز صدیقی، شه‌گل صفرزاده، زهره صولتی، فاطمه عباس‌زاده، دنیا فاضل‌نیا، فرناز فردوسیان، مینو کیانی و مرجان هاتفی به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین نمایشگاه و فروش آثار هنری با عنوان «مثبت، منفی پنجاه» شامل بیش از ۱۵۰ اثر در رشته‌های نقاشی، عکاسی، طراحی، مجسمه‌سازی، تا ۳۰ فروردین در این گالری برپاست.

«نه این دنیا، نه اون دنیا» و «گلوله نقره‌ایی، آن سوی لایه‌ها»

نمایشگاه انفرادی مامک حجازی با عنوان «نه این دنیا، نه اون دنیا» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۱ در آرت‌وال گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۰ تا ۲۱ ادامه دارد.

همچنین پلتفرم میرورباکس /MirrorBox/ ریشه۲۹ با همکاری متافورکالکتیو، پرونده «گلوله نقره‌ایی، آن سوی لایه‌ها» اثری از بابک سپنتا را ۳۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می‌کند.

«زمین» در گالری بُستان

نمایشگاه انفرادی هاله متولی با عنوان «زمین» ۳۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«نویز آف» در گالری بام

نمایشگاه آثار نقاشی و حجم امیر عباسی با عنوان «نویز آف» ۳۱ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ دوم دایر است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «گذشته‌ هر انسان نقش برجسته‌ای در احوال امروزش دارد. آنچه در گذشته رخ می‌دهد، در حال حاضر، شامل تغییرات و برساخت‌هایی می‌شود که توالی زمان، فرهنگ و سیاست بر آن تحمیل کرده است. اشیا نیز در برساخت زبان و فرهنگ دگرگون می‌شوند و این دگرگونی در مقابل دیدگان ما مسیری متضاد را طی می‌کند. اگر چه گاهی این سلب واقعیت یا تحریف در شکل نوستالژیک آنها تاثیری نمی‌گذارند، اما قابل توجه است.»

نمایش آثار زنده یاد نامی پتگر در گالری کاما

نمایشگاه نقاشی و طراحی سفر رهایی روح زنده یاد نامی پتگر، ۳۱ فروردین ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری کاما به نشانی جردن،خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا دهم اردیبهشت به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۲۰ دایر است.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«فنا» در گالری شمیس

نمایشگاه انفرادی ریتا رحیمی با عنوان «فنا» ۳۱ فروردین تا دهم اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«مشق‌های بهاری» در نقش جهان

نمایشگاه گروهی نقاشی «مشق‌های بهاری» ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ افتتاح می‌شود و تا پنجم اردیبهشت به جز شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

«آفتابگردان» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه هنرهای تجسمی و نقاشی گروه هنری «رویای من» با عنوان «آفتابگردان» با مدیریت سیدعلی پیرعلمی ۳۱ فروردین ساعت ۱۴ تا ۱۷ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبه روی خیابان دولت، خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا پنجم اردیبهشت ساعت ۹ تا ۱۷ ادامه دارد.

در این نمایشگاه، ۲۸ اثر هنری از ۲۳ هنرمند که با تکنیک‌های رنگ روغن، مداد رنگی، سیاه قلم، آبستره، مجسمه و عکس در ابعاد مختلف خلق شدند، به نمایش گذاشته می‌شود.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«توراندخت» در باغ موزه قصر

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «توراندخت» ۲۷ فروردین تا پنجم اردیبهشت در نگارخانه ملک الشعرای بهار باغ موزه قصر به نشانی انتهای خیابان شهید مطهری، خیابان شهدای ناجا برپاست. در این نمایشگاه بیش از ۷۰ ‌اثر نقاشی و گرافیک از اساتید مطرح کشور و همچنین آثار برگزیده جشنواره بین المللی «توراندخت» به نمایش گذاشته شده است.

«رنگ بهار ۱» و «تهران نگاتیو» در نگارخانه شفق

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان اقلیم هنر با عنوان «رنگ بهار یک» یکم اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه شفق فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق افتتاح می‌شود و تا پنجم اردیبهشت ساعت ۹ تا ۱۷ ادامه دارد.

در این نمایشگاه ۳۵ اثر به هنرمندی عسل عابدینی، آویسا ذکی‌خانی، شیوا شعبانی، صبا سلمان زاده، سیده تبسم یحیی زاده، ماریا صالحی زاده، شیلان لامعی، الینا عدمی، یکتا خانممحمدی، عسل عابدینی، پریا خانمحمدی، هلیا بامداد پیرمحله و سوگل قنبری با موضوع آزاد در ابعاد ۲۰ * ۳۰ و * ۴۰ با استفاده از تکنیک رنگ روغن، پاستل و مداد رنگی، آبرنگ و گواش به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین نمایشگاه گروهی عکس «تهران نگاتیو» با نمایشگاه‌گردانی شهرزاد آذخ از ۲۵ تا ۳۰ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۹ و ۳۱ فروردین ساعت ۱۵ تا ۱۷ در نگارخانه شفق برپاست.

در این نمایشگاه آثار آرمیتا اسدی، امیرمحمد جامه بزرگ، یزدان جانسار، مهدی رجحان، عاطفه رضایی، هلیا شفیعی، سحر فتاح پور، بامداد کشت کار، محمد کوچکسرایی، رسول گایینی، محمد مشهدیان، عسل میرکامرانی و رحمت همرنگ در معرض دید علاقه‌مندان است. آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به موضوعاتی همچون معماری، مستند اجتماعی اختصاص دارد.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«مسیر عشق» در گالری آداپا

نمایشگاه انفرادی محمدحسن نعمتیان با عنوان «مسیر عشق» ۲۴ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری آداپا به نشانی میدان ولی‌عصر، کوچه‌ سازش، کوچه‌ پنجم، کوچه‌ صومعه‌سرا، پلاک پنج دایر است.

«مواجهه» در گالری با

نمایشگاه گروهی «مواجهه» با آثاری از ملیکا آریانسب، محدثه پادار، مرضیه پسنده، سحر حسینی و نگین سلیمانی و نمایشگاه‌گردانی ملیکا آریانسب ۲۴ فروردین تا هفتم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و در روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری با، به نشانی بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

«بوی روستا» در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه نقاشی‌های استاد منوچهر موغاری و اعظم فیضی با عنوان «بوی روستا»، با مشارکت آموزشگاه الهه هنر و نمایشگاه‌گردانی فیضی از ۲۹ فروردین تا دوم اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق برپاست.

نمایشگاه انجمن تصویرگران‌ در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه آثار اعضای پیوسته فرهنگی هنری انجمن تصویرگران ایران به بهانه بیستمین سال تاسیس این انجمن ۱۷ فروردین تا سوم اردیبهشت به جز شنبه ساعت ۱۴ تا ۲۱ در گالری‌های پاییز، زمستان، استاد ممیز، استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«گفت‌وگوهای من و آن دیگری»

نمایشگاه انفرادی پریسا تقی پور با عنوان «گفتگوهای من و آن دیگری» ۲۴ فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم نازیلا نوع بشری آمده است: «پریسا تقی پور با هر ضربه سوزن بر پارچه ردپایی از یک خاطره یک کلمه یک خراش را آشکار می‌کند. هر ضربه بخوانیم هر بخیه نشانی از نگرانی‌ها عصبانیت و شادی‌های هنرمند هستند. اضطراب‌ها و همچنین رویاها و خواسته‌های هنرمند بخشی از مجسمه‌های پارچه‌ای او هستند که همزمان نرم و سخت اند ولی همیشه رسا آثاری که تماما در دستان هنرمند شکل میگیرند در هر منحنی خود احساسات او را منتقل می‌کنند.»

«بازگشت؛ عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه»

نمایشگاه عکس «بازگشت؛ عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه» روایتگر زندگی مردم سوریه بعد از جنگ شامل ۴۹ اثر از آثار امیر رستمی، حامد سوداچی، سعید فرجی، صابر قاضی و میثم ملکی قزوینی ۲۶ فروردین‌ تا ۲۷ اردیبهشت روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ برپاست.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«خروش ملت‌ها» در موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه عکس و پوستر «خروش ملت‌ها» به‌ مناسبت روز جهانی قدس با همکاری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ۱۸ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۱۶، به‌ جز پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ برپاست.

این نمایشگاه شامل بیش از ۴۰ قطعه عکس از صدها هزار نفر از حامیان مردم غزه در شهرهای مختلف جهان است که برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، تظاهرات اعتراضی برپا کردند. همچنین، در این نمایشگاه، ۱۵ پوستر از بیانات رهبر معظم انقلاب، درباره مردم مظلوم فلسطین، به نمایش گذاشته شده است.

«پویه‌های بهار» در نگارخانه بهارک  

نمایشگاه انفرادی نقاشی «پویه‌های بهار» با مجموعه آثاری از الهام فخاری با متریال آکرلیک،۳۱ فروردین ساعت ۱۷ در نگارخانه بهارک به نشانی میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا پنجم اردیبهشت ساعت ۱۷ تا ۲۰ ادامه دارد.

«بر فراز دشت» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «بر فراز دشت» با نمایشگاه‌گردانی مسیحا ربیعی تا ۱۶ اردیبهشت به جز روزهای دوشنبه و تعطیلات رسمی ساعت ۹ تا ۱۸ در این موزه برپاست.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

۷۰ اثر برجسته از نقاشان بزرگ خارجی و ایرانی از جمله آثاری از کلود مونه، کامی پیسارو، ژان دافی، دیوید هاکنی، لودویک پیت، سهراب سپهری، ابوالقاسم سعیدی، پرویز کلانتری، جلال شباهنگی، حسین محجوبی، فریده لاشایی، میرعبدالرضا دریابیگی، محمود جوادی پور، ناصر عصار، علی آذرگین، محمد رادوند، داوود امدادیان، علی گلستانه، منوچهر نیازی، علی محمد حیدریان، رضا شهابی، محسن سهیلی، علی اکبر یاسمی در این نمایشگاه ارایه شده است.

«نمایشگاه بر فراز دشت» رویکردهای طبیعت‌گرایانه بخش بزرگی از تاریخ هنرهای بصری جهان را به خود اختصاص داده است؛ بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ به طور مستقیم موضوع طبیعت را دست‌مایه خلق آثار خود قرار داده‌اند و شرایط اقلیمی و محیطی بر مضامین هنری آنها تأثیرگذار بوده و حتی دلیل پیدایش برخی رویکردها و جریان‌های هنری شده است.

«سه گانه شماره ده» در گالری شریف

نمایشگاه گروهی «سه گانه شماره ده» با آثار پگاه شاملو، تارا شعیب و میلاد نیکو، ۱۷ تا ۳۱ فروردین ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱برپاست.

«چو کوهساران» در یافته

نمایشگاه گروهی هنرمندان گالری یافته با عنوان «چو کوهساران»، ۱۷ تا ۳۱ فروردین به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری به نشانی دروس، انتهای خیابان یارمحمدی، بن‌بست طالقانی، پلاک هشت دایر است.

آثار ریحانه افضلیان، راضیه ایران‌پور، امین توکل، میلاد جهانگیری، فرزانه حسینی، مینا حکیم، ستاره داوری، پیمان دوام، طوبی رحیمی، جعفر شریعت، دلبر شهباز، الناز غریبی، سامان فرهنگی، گلاره گودرزی، مرتضی متقی، بردیا مرادی، مومو، کامران مهراد، هانیه میرزاخانی، فراز ناصر شریف، زهره نظام و فرزانه نوری در این نمایشگاه ارایه شده است.

«برای نوروز» و «آثار بزرگ روی بوم»

نمایشگاه‌های انفرادی از آثار فریدون آو هنرمند پیشکسوت با عنوان‌های «برای نوروز» و «آثار بزرگ روی بوم» ۱۷ فروردین تا هفتم اردیبهشت جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و دوشنبه تا پنجشنبه‌ ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری‌های پلاس ۲ و زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک‌های هشت و ۶ برپا هستند. بازدید از نمایشگاه‌ها روزهای ‎شنبه‌، یکشنبه‌ و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی امکانپذر ست.

پایان فروردین ماه به کدام گالری‌های تهران برویم؟

«چند ۱۰ اثر چند ۱۰ میلیونی» در آرت سنتر

نمایشگاه گروهی «چند ۱۰ اثر چند ۱۰ میلیونی» با آثار هنرمندانی همچون محمد احصایی، احمدرضا احمدی، سالار احمدیان، مسعود اخوان‌جم، پروانه اعتمادی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، آیدین آغداشلو، فریدون آو، رضا بانگیز، ناصر بخشی، بهمن بروجنی، تاها بهبهانی، مجتبی تاجیک، شیده تامی، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، پرویز تناولی، پرویز کلانتری، علی‌اکبر صادقی، علی‌اکبر صنعتی، قدرت‌الله عاقلی، گیزلا وارگاسینایی، ژیلا کامیاب، ساناز درفولیان و مریم بنی‌اسدی، تا ۳۱ فروردین ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برپاست.

«سال نو، نگاه نو» در گالری لیام

نمایشگاه و فروش آثاری از مجمعه گالری لیام (نقاشی و مجسمه) با عنوان «سال نو، نگاه نو» (سری دوم) تا ۳۰ فروردین ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری لیام به نشانی خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول دایر است. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

آثار مرتضی اسدی، نصرالله افجه‌ای، ناصر اویسی، ناصر بخشی، عبدالحمید پازوکی، مرتضی پورحسینی، پرویز تناولی، محمد خلیلی، کامبیز درم بخش، گارنیک درهاکوپیان، مسعود سعدالدین، محمدعلی شیوایی(کاکو)، منوچهر صفرزاده، محمدحسین عماد، محمد فاسونکی، گلناز فتحی، محسن فولادپور، الیکا قاجار، اردشیر محصص، سیراک ملکونیان و نیکزاد نجومی در این نمایشگاه ارایه شده است.

عکس فرش‌های دوران قاجار در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس فرش‌های دوران قاجار با نمایشگاه‌گردانی کیانوش معتقدی پژوهشگر هنر دوران قاجار و معاصر ایران تا پایان فروردین ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، پارک بهارشیراز دایر است.

این نمایشگاه شامل عکس‌هایی از دوران قاجار است که در آنها فرش به عنوان عنصری مهم در صحنه‌پردازی و چیدمان استفاده شده است. محمدرضا طهماسب‌پور و تورج ژوله نیز به عنوان مشاوران این نمایشگاه همکاری و راهنمایی کرده‌اند. امید خاکباز نیز طراحی پوستر نمایشگاه را بر عهده داشته است.

نظر شما