شناسهٔ خبر: 66210036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشدار نارنجی در ۴ استان |‌ سامانه بارشی عصر امروز خارج می‌شود

امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین) بارش‌ باران با شدت کمتر از روزهای گذشته در استان‌های کرمان، سیستان وبلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی ادامه دارد. شدت بارش در حد هشدار نارنجی هواشناسی گزارش شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین) ادامه دارد و سپس از کشور خارج می‌شود.»
فریبا گودرزی افزود: «سامانه بارشی جدید روز جمعه (۳۱ فروردین) وارد کشور می‌شود و از عصر جمعه در شمال غرب کشور، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌هایی واقع در مرکز و جنوب زاگرس، ارتفاعات البرز با بارش باران و رگبار پراکنده فعالیت خود را از سر می‌گیرد.»
به گفته گودرزی این سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی فارس، نیمه غربی یزد و کرمان نیز رگبار، رعد و برق، وزش باد و در نقاط مستعد تگرگ رخ خواهد داد.
هشدار نارنجی که امروز امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین) از سوی سازمان هواشناسی صادر شده مخاطراتی از جمله جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی را شامل می‌شود.
پدیده خاصی در آسمان تهران پیش‌بینی نشده است و نوسانات دمایی و ۲۵ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد را دارد.
میزان بارش‌ها در شبانه‌روز گذشته نشان می‌دهد که چابهار در استان سیستان و بلوچستان با ۱۳۱ میلی‌متر بارش رکورددار بوده‌است. جاسک در استان هرمزگان ۱۱۳ میلی‌متر، سردشت بشاگرد دراستان هرمزگان ۸۲ میل‌متر بارش داشته‌است.

بیشتر بخوانید:
هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | بارش ها ادامه دارد

نظر شما