شناسهٔ خبر: 66209675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت نویسنده پاکستانی از ضربِ شست ایران علیه اسرائیل و دوگانگی غرب

اسلام‌آباد - ایرنا - یک نویسنده پاکستانی حمایت‌های کورکورانه غرب از رژیم صهیونیستی را دلیل نسل کشی مردم غزه و اقدامات تحریک آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: آمریکا و متحدانش مسوول تجاوزات اسرائیل در منطقه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، زاهد حسین ستون نویس و کارشناس برجسته سیاسی طی یادداشتی در روزنامه پاکستانی داون، به چالش‌های جبهه غرب برای مهار اسرائیل پرداخت و نوشت که اسرائیل یک رژیم سرکش، مکار و متجاوز است.

وی اظهار داشت: ایران در پاسخ به یک عملیات تحریک آمیز و مغایر با قوانین بین المللی علیه کنسولگری خود که توسط اسرائیل صورت گرفت، دست به پاسخ دفاعی و مناسب زد که هدف اصلی آن رساندن یک پیام صریح به صهیونیست‌ها بود.

این نویسنده پاکستانی رویکرد آمریکا و متحدانش در قبال اقدامات ضدایرانی اسرائیل به ویژه واکنش‌ها به حمله کنسولگری ایران در دمشق را "منافقانه" توصیف کرد و نوشت: حمایت بی چون و چرای جبهه غرب از تجاوزات اسرائیل نه تنها نسل کشی فلسطینیان در غزه را تشدید کرده بلکه این جرات را به اسرائیل داد که یک حمله مستقیم علیه منافع دیپلماتیک و نظامی تهران انجام دهد.

وی افزود: هرچند ایران پس از پاسخ نظامی علیه اسرائیل اعلام کرد که اقدام تنبیهی این کشور پایان یافته است اما به نظر می‌رسد اسرائیل همچنان به دنبال درگیری و تنش است و مدعی انتقام از ایران است.

زاهد حسین تاکید کرد: هرگونه تجاوز جدید اسرائیل به بهانه انتقام علیه جمهوری اسلامی ایران تمام منطقه را به لبه پرتگاه برده و دیگر شاهد صلح و آرامش پایدار نخواهیم بود.

وی گفت: باید دید که چگونه آمریکا و متحدانش قادر به مهار اسرائیل سرکش و مکار خواهند بود، کشورهایی که از قبل با ارسال سلاح و مهمات به فلسطین اشغالی در نسل کشی مردم غزه همدست اسرائیل هستند.

زاهد حسین با اشاره به سکوت مجرمانه آمریکا و اروپا پس از تجاوز اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، نوشت: صهیونیست‌ها تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر را در غزه قتل عام کرده و تلاش دارند تا این جنگ را به سایر منطقه خاورمیانه گسترش داده و به نحوی ایران را نیز وارد این درگیری کنند.

وی تاکید کرد: حامیان اسرائیل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل، تهران را مقصر شناختند، این رویکرد منافقانه جهان غرب را ثابت می‌کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده بود: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسراییل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

در روزهای گذشته وزیر دفاع پاکستان طی اظهاراتی در تلویزیون با اذعان به اینکه دلیل دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران، حمایت این کشور از ملت مظلوم فلسطین است، تاکید کرده بود: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران یعنی تجاوز به تمامیت ارضی آن و لذا اقدام تهران علیه این تجاوز یک پاسخ دفاعی و متناسب بود.

از زمان اجرای عملیات وعده صادق علیه رژیم متجاوز صهیونیستی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، افکار عمومی در پاکستان، احزاب، صاحبنظران و رسانه‌های این کشور ضمن اذعان به حق مشروع ایران برای دفاع از خود در برابر تجاوز خارجی، همبستگی کامل کشورهای منطقه و جهان اسلام از جمله پاکستان با ایران را خواستار شده و تاکید کردند که ایران بازدارندگی اسرائیل را نابود کرد.

نظر شما