شناسهٔ خبر: 66209599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داوری و مصدومیت بلای جان گل‌گهر/ روایت تیمی که از عرش به فرش رسید

کرمان - ایرنا - در حالی که شکست تیم فوتبال گل گهر سیرجان در چهار بازی از پنج دیدار اخیر لیگ برتر کشور انتقادها را نسبت به این تیم افزایش داده، بازیکنان و کادر فنی گل‌گهر می‌گویند مصدومیت‌های متعدد و اشتباه‌های داوری بلای جان این تیم طی هفته های اخیر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انتظارها از تیم فوتبال گل گهر به عنوان یکی از تیم های با پشتوانه خوب مالی وابسته به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در استان کرمان آنقدر بالا است که با آمدن یک سرمربی خارجی و بودجه ای که بدون چالش برای این تیم خوانده می شود، امسال همه انتظار سهمیه آسیایی از این تیم داشتند یا دارند اما برخلاف تمامی تصورات در لیگ فرسایشی سال جاری، این تیم با نتایج سینوسی خود نتوانسته رضایت هواداران را تا اینجای کار حاصل کند.

در واقع گل گهر یکی از معدود تیم های بدون مشکل مالی لیگ برتر کشور است که گفته شده پرداخت به‌موقع مطالبات بازیکنان و پاداش های این تیم آنقدر منظم بوده که بسیاری از بازیکنان آرزوی بازی در این تیم را دارند؛ ضمن آنکه طی این سال‌ها، سیرجان به یکی از تیم‌های صاحب سبک و الگوی باشگاه داری در ایران نیز تبدیل شده بود و از این حیث نیز مورد مطالبه قرار گرفته است.

تیم فوتبال گل گهر سیرجان که گام های نخست لیگ برتر امسال را همچون سال های گذشته با قدرت برداشته بود و در مقطعی حتی به صدر جدول رده بندی جام خلیج فارس نیز رسید، حالا اوضاع و احوال چندان خوشی ندارد؛ سیرجانی ها گرچه طی هفته های گذشته از رتبه ششم و هفتم جدول پایین تر نیامدند اما در عملکرد هفته های اخیر تیم فوتبال گل گهر همین بس که چهار بازی از پنج دیدار اخیر خود مقابل تیم های ملوان بندر انزلی، سپاهان، پرسپولیس و هوادار را به رقبا واگذار کردند و فقط یک پیروزی یک بر صفر مقابل حریف قعر جدولی صنعت نفت آبادان آن هم در سیرجان داشته اند.

اما کادر فنی و بازیکنان علت نتایج ضعیف هفته های اخیر را تنها در مصدومان پرتعداد این تیم، اشتباه های داوری و همچنین جوانگرایی برای آینده این تیم اعلام می کنند.

مصدومیت بازیکنانی همچون نوید عاشوری هافبک خلاق و بازی‌ساز گل گهر در قسمت رباط صلیبی که به عقیده پزشکان فصل برای این بازیکن تمام شده است، و پیچ خوردن پای مسیح زاهدی نیز این بازیکن گل گهر را چند هفته ای از ترکیب این تیم دور کرده یا مصدومیت احمد زنده روح هافبک گلزن این تیم نیز باعث محدودیت انتخاب بازیکن توسط سرمربی سیرجانی ها شده است.

مصدومان گل‌گهر چه کسانی هستند؟

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان پس از شکست یک بر صفر این تیم مقابل پرسپولیس تهران اعلام کرد که تعداد زیادی از بازیکنان ما مصدوم بودند و همین موضوع سبب شکست این تیم شد.

مارینوس اوزونیدیس افزود: طی هفته های اخیر بازیکنان زیادی از این تیم از جمله مسیح زاهدی، نوید عاشوری و علیرضا علیزاده مصدوم بودند و در جریان بازی مقابل پرسپولیس نیز احمد زنده روح و قائم اسلامی خواه مصدوم شدند و نتوانستیم از آنان استفاده کنیم، ضمن آنکه ۲ تا سه بازیکن دیگر ما هم به علت سرماخوردگی نتوانستند تیم گل‌گهر را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه گاهی نتیجه چنین بازی‌هایی را کیفیت یک یا ۲ بازیکن تعیین می‌کند اظهار داشت: مجبور شدیم برخی از بازیکنان را در پست‌های غیرتخصصی بازی دهیم و برخی از بازیکنان جوان را به میدان بفرستیم.

آیا داوران می خواهند که گل گهر بازنده باشد؟

اما در واکاوی علل نتایج ضعیف تیم فوتبال گل گهر سیرجان برخی کارشناسان به این موضوع نیز اذعان می کنند که این تیم آسیب های بیشتری نسبت به برخی رقبا از اشتباه های داوری دیده است.

البته نقش داوری را نمی توان در شکست های اخیر گل گهر سیرجان انکار کرد و تداوم این اتفاق ها باعث شد که سرانجام اوزونیدیس سرمربی یونانی گل گهر روز جمعه پس از بازی مقابل هوادار تهران لب به اعتراض بگشاید.

اوزونیدیس در این نشست با وجود عصبانیت، با صدای بلند فریاد می زد که داوری ها به این تیم ضربه زده است.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان همچنین گفت: چگونه می خواهید سطح فوتبال خود را عوض کنید؟ در حالی که از ابتدای این فصل اشتباه های ادامه داری علیه تیم ما بوده، من همیشه به داوری احترام گذاشتم اما دیگر امروز(بازی هوادار) ما را مسخره کردند.

وی با بیان اینکه همیشه به بازیکنان گفتم که در طول بازی حق ندارند به داور اعتراض کنند یا حتی با او صحبتی کنند تصریح کرد: به خاطر یکسری مسائل می خواهند ما بازنده باشیم و این موضوع از دقیقه اول بازی مقابل هوادار مشخص بود که داور می خواهد در این بازی با تیم ما چکار کند.

نمره داور بازی منفی سه بود!

آنگونه که رسانه ها اعلام کردند، مدافع تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان نیز پس از شکست اخیر این تیم اعتراض هایی را نسبت به عملکرد داور این بازی مطرح کرد و از کمیته داوران خواست نظارت بیشتری روی داوری داشته باشد.

مهدی تیکدری از مسئولان کمیته داوران درخواست کرد که بشینند فیلم این بازی را نگاه کنند و ببینند داورشان چگونه قضاوت کرده است و افزود: نمره داور منفی سه از ۱۰ است، تمامی صحنه‌ها چه برای آنان، چه برای ما اشتباه گرفته است؛ صحنه‌ای که ما گل خوردیم هند بود که نگرفت، پنالتی را دقیقه ۲ برای ما نگرفت، پنجاه پنجاه‌ها را برای ما و آنها اشتباه گرفت، نزدیک ۱۵ کارت زرد از روی نیمکت تا بازیکنان داخل زمین داد.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم باخت گل گهر را توجیه کنم، سه چهار هفته است که خوب نتیجه نگرفتیم و باید تلاشمان را بیشتر کنیم به روند خوبمان برگردیم اما کمیته داوران باید نظارت بیشتری داشته باشد و امیدوارم زودتر VAR وارد و مشخص شود چه اتفاقی در داوری می‌افتد.

این بازیکن فوتبال گفت: چند صحنه را مطمئنم که به‌اشتباه برای ما پنالتی گرفته نشد و گل هوادار هم توپ را با دست گرفت و داخل دروازه کرد که یک هیچ شد؛ بازی برای ما سخت شد و باد هم شرایط را سخت‌تر کرد.

جوانگرایی گل گهر سیرجان اندوخته‌ای برای آینده

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان امسال برخلاف سال های گذشته دست به سیاسیت جدیدی در تیم داری زده و آن هم جوان گرایی است؛ گرچه تعداد زیاد مصدومان این تیم نیز باعث میدان دادن به جوانان طی هفته های اخیر شده است.

البته جوانانی که امروز در ترکیب تیمی مثل گل گهر سیرجان به میدان می روند شاید امروز تاثیرگذاری لازم را نداشته باشند اما به طور قطع طی سال های آینده شاهد تاثیر بازی این بازیکنان خواهیم بود.

تیم فوتبال گل گهر سیرجان تا اینجای کار از ۲۳ بازی خود در رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور ۳۳ امتیاز کسب کرده و در جایگاه ششم جدول رده بندی جام خلیج فارس است.

نظر شما