شناسهٔ خبر: 66209360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دور دوم سفرهای استانی

رهاوردهایی برای مردم دارالمرحمه/رییس جمهور:«وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

تهران - ایرنا - روزهای پایانی نخستین ماه بهار ۱۴۰۳ با اولین سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی به سمنان مقارن شد و امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه جمعی از اعضای هیات دولت با مجموعه‌ای از تامین اعتبارات برای تکمیل پروژه های ناتمام و افتتاح طرح هایی مهم میهمان مردم دارلمرحمه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های کلان نیمه‌تمام و برزمین‌مانده و همچنین احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد از مهمترین برنامه‌های سفر است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند و دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

۰۷:۳۹ - آیت‌الله رئیسی وارد سمنان شد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفری یکروزه و در قالب دومین سفر دولت سیزدهم به سمنان، وارد مرکز این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

فیلم را اینجا ببینید

رهاوردهایی برای مردم دارالمرحمه/تلاش دولت تحقق وعده‌ها در سمنان است/بروزرسانی می‌شود...

۰۸:۰۷ - رئیس جمهور: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان سمنان است

رییس جمهور گفت: تمام همت مسوولان در دولت سیزدهم این است که طرح‌های استان سمنان آن طور که وعده داده شده، اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار کرد: توفیقی است برای من و همکارانم که امروز در استان سمنان باشیم. سمنان استان مردمان متدین و استانی است که معروف به دین‌مداری و علم و دانش است.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن برداشته شد. اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مساله مهم تامین آب در سمنان شد. البته معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

۰۸:۳۹ - آیت الله رئیسی طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سفر دولت سیزدهم در سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ از ۲ واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیروگاه شهید باکری سمنان قبل از دولت سیزدهم ۳۶۰ مگاوات برق تولید می‌کرد که با افتتاح فازهای بعدی ظرفیت تولیدی این نیروگاه در مجموع در این دولت به یکهزار و ۱۰۰ مگاوات رسید.

۰۸:۴۲ - وزیر جهاد کشاورزی از ساخت بزرگترین سیلوی شرق کشور در گرمسار بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در بدو ورود به استان سمنان از طرح ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی ذخیره گندم در شرق کشور بازدید کرد.

محمد علی نیکبخت روز پنجشنبه در ابتدای سفر به استان سمنان در قالب سفر دولت سیزدهم، وارد شهرستان گرمسار در غرب استان شد و از طرح ساخت بزرگترین سیلو شرق کشور که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

۰۸:۵۶ - آغاز طرح آماده‌سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار با حضور معاون وزیر راه

عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار روز پنجشنبه با حضور معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در قالب سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی عباسی طرح آماده سازی معابر سایت گرمسار به مساحت ۲۰ هکتار را کلنگ‌زنی کرد.

۰۹:۰۳ - تصاویر برگزیده سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان سمنان را اینجا ببینید 

۰۹:۱۰ - وزیر ارتباطات به مقام شهدای شهرستان میامی ادای احترام کرد

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان سمنان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز پنجشنبه پس از ورود به میامی به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

۰۹:۱۶ - واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد 

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان گرمسار واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر این شهرستان احداث‌ شده است را در قالب برنامه های سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این واحد تولیدی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع با ۲ خط تولیدی و ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال احداث شد. این طرح به همت عشایر غرب استان سمنان احداث شد و  ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحد تولیدی هزینه شده است و ۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید تخصیص‌یافته است.

۰۹:۲۶ - رییس جمهور: هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است

رییس جمهور گفت: هشت هزار مگاوات ظرفیت تولید برق به همت دولتمردان و بخش خصوصی وارد مدار شده است که نقشی مهم در کاهش ناترازی انرژی در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان افزود: ۲۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور وجود داشت که با همت، تلاش و همراهی وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت بخشی از این کمبود با اقدام جهادی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق رفع شد.

وی ادامه داد: وارد مدار شدن هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در یک اقدام جهادی، بخشی از ناترازی‌ها کاهش یافت.

۰۹:۳۱ - معاون وزیر علوم: اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم به رونق هر چه بیشتر مراکز آمنوزش عالی با تخصیص بیشتر اعتبار گفت: اعتبارات دانشگاه صنعتی شاهرود در سال‌جاری ۲۷ درصد بیشتر شد.

علی خطیبی که در جریان سفر دور دوم رییس جمهور روز به سمنان سفر کرده است، در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار امیدواری کرد که با سفر رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات لازم پروژه های نیمه تمام این مرکز آموزش عالی به سرانجام برسد.

۰۹:۳۳ - مشکلات بهداشت و درمان سمنان نیازمند گره‌گشایی به دست دولت سیزدهم

زیرساخت بهداشت و درمان استان سمنان با توجه به میزبانی از ۱۵ میلیون مسافر و زائر امام رضا(ع) نیازمند توسعه، به‌روزرسانی و تجهیز است که تامین این اعتبارات نیازمند نگاه ویژه دولت سیزدهم در سفر به این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان به علت گستره زیاد ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد که شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار با بیش از ۴۸۰ هزار نفر جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و در شرق استان، شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار دارند.

مشروح گزارش را اینجا بخوانید

۰۹:۴۲ - رییس جمهور کارخانه احیاشده تولید کاشی را در سمنان بهره‌برداری کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور واحد تولیدی کاشی در استان سمنان را که به همت دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال رکود به چرخه تولید بازگشت، بهره‌برداری و بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و همزمان با سفر آیت الله رئیسی به این دیار، کارخانه کاشی و سرامیک هفت آسمان که بیش از یک دهه غیرفعال بود، دوباره راه‌اندازی شد.

۰۹:۴۴ - فیلم | عزم دولت برای رشد شاخص‌های توسعه سمنان

۰۹:۴۹ - افتتاح سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گرمسار تا سه ماه آینده به دست رییس جمهور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گندم شهرستان گرمسار حداکثر تا سه ماه آینده به دست شخص رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح واحد تولیدی خوراک دام عشایر به خبرنگاران در گرمسار در استان سمنان توضیح داد: سازه این سیلو از لحاظ ساختاری ۱۰۰ درصد کامل شده و یک سری کارهای تمیزکاری و کمی هم تاسیسات برق باقی مانده که ظرف مدت سه ماه آینده این طرح تکمیل می شود.

۰۹:۵۴ - رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است + فیلم

رییس جمهور گفت: بیشترین درخواست مردم استان سمنان از دولت رفع چالش‌های مرتبط با تأمین آب است که دولت سیزدهم نیز برای حل این مساله برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲ واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان گفت: دولت نسبت به رفع دغدغه مردم در زمینه تأمین آب بخش‌های مختلف دغدغه جدی دارد و در استان سمنان نیز طرح‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

۱۰:۰۲ - دستیار ویژه وزیر راه: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه آغاز شده است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: مطابق برنامه ریزی ها از ساخت چهار میلیون واحد مسکن که هدف گذاری شده بود، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است.

روح الله اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور گرمسار در غرب استان سمنان بیان کرد: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

۱۰:۰۲ - پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید

همزمان با سفر رییس جمهور به استان سمنان، پروژه‌های برق منطقه‌ای سمنان به صورت متمرکز در شهرستان میامی با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۲ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال است.

۱۰:۰۹ - بهره برداری از پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان پارک علم و فناوری سلامت سمنان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

۱۰:۱۸ - رئیسی: تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها/غفلت بانک‌ها بعد از تملک واحدهای تولیدی 

رییس جمهور گفت: اقتصادی که با تکانه‌ها دچار لغزش نشود باید افزایش تولید داشته باشد و تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد استان به همت دولت سیزدهم در واحد تولید کاشی در سمنان، افزود: افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد و مقوله قاچاق، خنجری بر پشت تولید است و مبارزه با آن می‌تواند کمک به تولید باشد.

وی ادامه داد: از واحدهایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند. این شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: کارگروه فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها که وزارت صمت و بانک مرکزی و بانک‌های عامل باید در آن باید عضویت داشته باشند، با برنامه‌ریزی ستاد احیا می‌تواند سرعت برگرداندن واحدهای دارای مسائل مالی به چرخه تولید را افزایش دهد.

۱۰:۱۹ - بهره برداری از مرکز تخصصی هوش مصنوعی در شاهرود

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، پردیس تخصصی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان با حضور علی خطیبی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شاهرود به بهره‌برداری رسید.

۱۰:۴۲ - بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از محور دامغان- معلمان و مطالبات اعتباری

رییس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه از مراحل تکمیل محور دامغان- معلمان به عنوان مطالبه جدی مردم بازدید کرد. مهمترین مساله تکمیل عملیات دوبانده کردن این محور پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران و تکمیل نشدن محور از سوی استان همجوار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود منظور در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم به استان سمنان در شهرستان دامغان از محور ارتباطی این استان از دامغان به استان اصفهان بازدید کرد.

طرح دوبانده شدن محور دامغان به معلمان با توجه به سال‌ها وقفه در عملیات ساخت، به یکی از مطالبات دیرینه مردم استان سمنان و دامغان تبدیل شده است که نیازمند نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات ملی است.

۱۰:۵۳ - وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت با یادآوری توجه دولت سیزدهم به گسترش اینترنت پرسرعت گفت: در ۲ سال گذشته هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور با اتصال به شبکه ملی ارتباطات از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

۱۰:۵۴ - ۱۱طرح صنعت آب و برق استان سمنان با حضور رییس جمهور بهره‌برداری شد

- همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، ۱۱ طرح صنعت آب و برق این استان به ارزش ۷۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

۱۱:۰۷ - معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد

۲ خانه بهداشت روز پنجشنبه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرمسار در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح شد.

۱۱:۲۰ - حضور گرم مردم دارالمرحمه سمنان در مسیر استقبال از رییس‌جمهور + فیلم

مردم ولایی دارالمرحمه سمنان از ساعت‌های آغازین امروز سی‌ام فروردین با حضور در مسیر مسجد تاریخی امام(ره) در خیابان امام(ره) این شهر برای استقبال و خوشامدگویی به سید محرومان لحظه‌شماری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایت‌مدار سمنان همواره در عرصه مختلف با شکوه حضور خود حماسه خلق کردند و امروز سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ اقشار مختلف با شعفی وصف‌ناشدنی در صف انتظار استقبال از آیت‌الله رئیسی هستند و خبرنگار میدانی ایرنا نیز اذعان بر شکوه حضور و پایکوبی مردم دارالمرحمه سمنان در استقبال از رییس جمهور دارد. 

فیلم را اینجا ببینید

۱۱:۲۴ - رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد

طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار با هدف افزایش کیفیت و پایداری آب آشامیدنی و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در استان سمنان با حضور رییس‌جمهور در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار را افتتاح کرد.

اجرای ۲۳ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه برای تامین ۲۰.۵ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی و صنعت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است.

۱۱:۴۵ - وزیر آموزش و پرورش به مقام شهدای شهمیرزاد ادای احترام کرد

وزیر آموزش و پرورش در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان به مقام شهدای این استان در شهمیرزاد ادای احترام کرد.

۱۱:۵۴ - مطالبه جوانان شهرستان میامی در سفر استانی رییس جمهور برآورده شد

فرماندار شهرستان میامی گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به استان سمنان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در میامی به‌عنوان یکی از مطالبات چندین ساله مردم به‌خصوص جوانان این شهرستان موافقت کرد.

۱۱:۵۷ - آیت‌الله رئیسی: دشمن ایمان جوانان و رشد اقتصادی را هدف قرار داده است

رییس جمهور گفت: هدف اصلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی خدشه‌دارکردن ایمان جوانان و رشد اقتصادی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سخنرانی در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف مردم را ناامید کند و یأس را در دل جوانان به جای امید بگذارد. 

وی تاکید کرد: «وعده صادق» به دشمن یک پیام دارد. این که تولیدکننده ما در سنگر تولید و رزمنده و مجاهد ما در سنگر مبارزه با دشمنان و رژیم صهیونیستی با یک دنیا امید حرکت می‌کنند و یقین داریم با نگاه «ما می‌توانیم» همه مسائل حل خواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌های‌تان مرگ بر اسراییل را ننویسید تا حساس نشوند، ادامه داد: اما امروز موشک‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید. در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی شعار ما این است که «ما می‌توانیم.»

۱۲:۰۷ - وزیر ارتباطات: پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در راستای آن تاکنون امکان دسترسی هفت میلیون خانوار به این خدمت فراهم شد.

۱۲:۱۷ - وزیر جهاد کشاورزی به مقام شهدای سرخه ادای احترام کرد

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان سمنان وزیر جهاد کشاورزی با حضور در گلزار شهدای سرخه به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

۱۲:۲۰ - نماینده ولی فقیه: رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان مدنظر دولتمردان باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم استان سمنان تشنه هستند، گفت: رفع مشکل کم‌آبی این دیار مدنظر دولت سیزدهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر افزود: مشکلات استان سمنان از جمله کمبود آب در مناطق مختلف در شورای اداری استان با حضور رییس جمهور مطرح و پیگیری خواهد شد.

۱۲:۳۷ - معاون رییس جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد

پست ۶۳.۲۰ کیلوولت تاریخانه دامغان همزمان با سفر آیت‌الله رییسی به استان سمنان و با حضور داوود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بهره‌برداری شد.

۱۲:۴۰ - پاسگاه محیط‌‍‌بانی دامغان با حضور معاون رئیس جمهور بهره‌برداری شد

پاسگاه محیط‌بانی در پارک ملی صیدوای مهدیشهر به نام شهید غلامرضا جعفری از شهدای محیط‌بان، روز پنجشنبه با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بهره‌برداری شد.

پارک ملی صیدوا در منطقه حفاظت شده پرور شهرستان مهدیشهر استان سمنان قرار دارد و پاسگاه محیط‌بانی در این منطقه با ۳۰ میلیارد ریال تامین اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور در دور نخست سفر به استان ساخته شد.

۱۲:۵۳ - تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی به همت دولت سیزدهم برخوردار شد

سمنان تنها مرکز استان محروم از استخر دانش آموزی بود که این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم و دیگر مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان اظهار کرد: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

۱۲:۵۹ - معاون رییس جمهور: احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: آغاز به‌کار بیش از هشت‌هزار واحد تولیدی راکد کشور منجر به احیا و حفظ ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال (۲۵۰ همت) سرمایه مردمی و افزون بر ۱۹۵ هزار فرصت شغلی شد.

امیرحسین مدنی روز پنجشنبه در آیین جشن احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور افزود: امسال که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، دولت حمایت از تولید را با قدرت بیشتر ادامه خواهد داد.

۱۳:۱۱ - خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان که پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی دارد تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان افزود: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

۱۳:۱۷ - شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد طرح‌های نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد گذشت، گفت: ۳۷۹ قطعه زمین برای متقاضیان این طرح در گرمسار و روستای کرند اختصاص یافته است.

۱۳:۲۴ - معاون رییس جمهور: نرخ بیکاری بانوان ۲ درصد کاهش یافت

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کشور با توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، افزود: با پیگیری های انجام شده سال گذشته مشاغل خانگی افزایش قابل توجهی داشت که در کاهش نرخ بیکاری موثر است.

۱۳:۲۷ - ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور وزیر علوم رونمایی شد

۶ محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶ محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل(گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری با حضور زلفی گل رونمایی شد.

۱۳:۳۱ - وزیر آموزش و پرورش: نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند+ فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت تحصیل در هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفتند که به معنی تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری است.

رضامراد صحرایی که رییس جمهور را در سفر استانی به سمنان همراهی می‌کند روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از آموزشگاه مشارکتی ۶ کلاسه خدیجه نجم‌الدین مهدی‌شهر اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است.

فیلم را اینجا ببینید

۱۴:۵۱ - جلیل وزیر ارتباطات از پدر ۲ شهید در میامی+ فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که رییس جمهور را در دور دوم سفر استانی به سمنان همراهی می‌کند در میامی از خانواده ۲ شهید این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور در پایان شورای اداری شهرستان میامی با اهدای لوح از پدر شهیدان عباس عباسی و جواد نوروزی تقدیر و از آنان برای سال‌ها صبوری و استقامت در راه اعتلای میهن اسلامی تجلیل کرد.

فیلم را اینجا ببینید

۱۴:۵۷ - تصویب اعتبار برای بازارچه تولیدات بانوان سمنان با حضور معاون رییس جمهور

اعتباری برای ایجاد بازارچه فروش تولیدات بانوان استان سمنان روز پنجشنبه با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان در دیداری با اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد شهرستان سمنان داشت و با بیان این‌که آموزش برای توسعه تولید به ویژه در حوزه بانوان باید جدی گرفته شود، افزود: با هدف کمک به عرصه تولید در حوزه اشتغال بانوان در این سفر اعتباری برای تشکیل بازارچه ویژه بانوان دیده شد و این مکان به زودی ساخته می‌شود.

۱۵:۱۹ - طرح آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن در سمنان آغاز شد

عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن در سمنان روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با دومین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت به استان سمنان، عملیات آماده سازی سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان و فرآیند واگذاری زمین گروه خودساز به یکهزار و ۸۰۰ متقاضی نهضت ملی سمنان آغاز شد.

۱۵:۲۴ - سلاجقه: روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی بر خلاف آن‌چه که گفته می‌شود، لاک‌پشتی نیست و در برخورد با طبیعت و موجود زنده باید همه جوانب به درستی سنجیده شود.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان و همراهی با رییس جمهور در دور دوم استانی رییس جمهور به ایرنا افزود: حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان دغدغه ملی در دستور کار جدی دولت سیزدهم، شخص رییس جمهور و سازمان حفاظت از محیط زیست است.

۱۵:۲۸ - امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود+ فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستاوردهای حوزه فضایی ایران گفت: در دولت سیزدهم، ۱۲ ماهواره و به اندازه سه دولت قبلی پرتاب شد و در آینده ماهواره‌های سنگین‌تر و با برد بیشتری پرتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی زارع‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میامی اظهار کرد: حجم کار با توجه به مشکلات از گذشته تاکنون بسیار زیاد است، اما اقدامات دولت سیزدهم در ۳۰ ماه گذشته با دولت‌های قبل قابل قیاس نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیش از دولت سیزدهم ۱۳ روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل بودند، اما اکنون این تعداد به ۳۹ روستا رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که منابع مالی محدود است نباید انتظار داشت که همه مشکلات حل شود.

سخنان وزیر ارتباطات را اینجا ببینید

۱۵:۳۲ - افتتاح بزرگترین کارخانه فروسیلیس ایران در دامغان با حضور معاون رئیس جمهور

واحد تولیدی فروسیلیس در دامغان روز پنجشنبه با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به عنوان بزرگترین کارخانه فروسیلیس ایران در قالب سفر استانی دولت سیزدهم به سمنان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واحد تولیدی فروسیلیس «شرکت آلیاژ پارس دامغان» امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید. 

۱۵:۳۳ - دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تخصیص اعتبار ساخت بیمارستان دامغان، تامین اعتبارات لازم برای تکمیل جاده معلمان- دامغان و بهره‌برداری از حدود ۶۰ کیلومتر راه دامغان- گلوگاه (در مسیر مازندران) اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان دامغان است که در سال جاری پیگیری می‌شود.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

۱۵:۳۶ - معاون اجرایی رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم توانسته در کمتر از سه سال شاخص رشد اقتصادی بیش از ۶ درصدی را به ثبت برساند که یک توفیق مهم اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی استان سمنان اظهار کرد: دولت سیزدهم جدا از مردم نبوده و نیست و با همین رویکرد و شیوه نیز مدیریت میدانی را در متن مردم در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های دولت سیزدهم بیش از ۸ هزار واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند که این دستاورد نقش مهمی در اشتغال و رشد اقتصادی کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های پولی و مالی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توانسته نرخ رشد نقدینگی را از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش دهد.

۱۵:۵۷ - منظور: بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به ۲ مرحله‌ای بودن بودجه ۱۴۰۳، اجرای بخش اول قانون بودجه امسال از ابتدای سال آغاز شد و بخش دوم نیز مقرر شده حداکثر تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا، داوود منظور امروز -پنجشنبه- در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.

۱۵:۵۹ - یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود

معاون برنامه ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: یک میلیون قطعه زمین در روستاهای کشور تا پایان دولت سیزدهم به متقاضیان مسکن ملی واگذار می‌شود.

محمدحسین رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بنیاد مسکن در کنار دولت سیزدهم برای تأمین مسکن نقش فعالی داشته است، ابراز داشت: واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی تا پایان دولت سیزدهم انجام می شود.

۱۶:۱۰ - فیلم | شکوه استقبال مردم از سید محرومان در دارالمرحمه سمنان

۱۶:۲۹ - رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه این شهر افزود: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

۱۶:۲۹ - معاون وزیر علوم: حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت وزارت علوم از مجموعه پارک‌های علم و فناوری استان‌ها برای کمک به تبدیل دانش به فناوری و تقویت هر چه بیشتر این بخش با قدرت ادامه دارد.

۱۶:۳۲ - وزیر جهادکشاورزی: تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به صادرات در روند تولید محصولات کشاورزی، قطع برق چاه‌های کشاورزی را از سوی وزارت نیرو روندی اصولی ندانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در جمع نخبگان، بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان، افزود: در نظام اسلامی مردم اصل هستند و در تولید باید جهش اتفاق بیفتد و دولت با مشارکت و همراهی مردم شعار سال را محقق می‌کند.

وی گفت: تولیدکننده باید بخشی از تولید خود را برای تازه‌خوری و بخش دیگری را برای فرآوری و بخشی را هم نیز برای صادرات بگذارد.

نیکبخت با بیان اینکه تولیدکنندگان به سمت صادرات حرکت کنند، ادامه داد: صادرات را باید به تولیدکننده آموزش دهیم و باید صادرات را به تولیدکننده گره بزنیم.

۱۶:۵۲ - امام جمعه سمنان: شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: تقویت مشارکت مردم برای کمک به جهش تولید نیازمند کار کارشناسی و تدوین شیوه‌نامه‌ مناسب و کاربردی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه در شورای اداری استان سمنان با حضور رییس جمهور اظهار کرد: جهش به معنای تسریع در اقدام است و باید این مهم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» مدنظر باشد.

۱۶:۵۲ - کم‌آبی، کاهش نرخ رشد جمعیت و تصادف سه مشکل اساسی استان سمنان است

استاندار سمنان در نشست در شورای اداری استان گفت: کم‌آبی، تصادف زیاد و کاهش نرخ رشد جمعیت سه مشکل اساسی این استان محسوب می‌شود.

سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: در دور نخست سفر رییس جمهور به استان سمنان اعتباراتی در زمینه رفع مشکل کم‌آبی در این استان تخصیص یافت و اقدامات در این زمینه در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه تحقق جوانی جمعیت از رویکردهای استان سمنان است، ادامه داد: ارائه بسته‌های حمایتی دولت برای تحقق جوانی جمعیت در استان در حال انجام است.

استاندار سمنان گفت: یکنواختی جاده از مهمترین عامل تصادفات در محورهای مواصلاتی استان سمنان است و افزایش شمار مجتمع‌های رفاهی بین راهی موثر در کاهش تصادفات است.

۱۶:۵۲ - رفع بحران کم‌آبی و جبران ضعف زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی غفلت نشود

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سمنان استانی محروم و مظلوم است.

وی ادامه داد: روسای جمهور ۲ دوره کشور از استان سمنان بودند اما مشکلات این استان کماکان به قوت خود باقی است که انتظار می‌رود در دولت سیزدهم برای رفع آن اقدام شود.

۱۷:۰۵ - مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی رونمایی شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی را رونمایی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، همزمان با سفر رئیس جمهور به سمنان، وزیر علوم در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از شرکت‌های دانش بنیان منتخب این پارک بازدید و از مینی‌بوس بین شهری نامیک با ظرفیت ۲۱ مسافر رونمایی کرد.

این مینی‌بوس به صورت کامل در شرکت تحقیق و توسعه افرا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان که گواهی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نیز اخذ کرده، طراحی و ساخته شده است.

۱۷:۱۴ - وزیر جهاد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری پشتوانه‌ طرح کاشت یک میلیارد درخت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از جمله طرح جامع آبخیزداری و طرح‌های کوچک تأمین آب و پشتوانه‌ طرح کاشت یک میلیارد درخت است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، محمدعلی نیکبخت که رییس جمهور را در دور دوم سفر استانی به گلستان همراهی می‌کند در نهالستان شهید عموزاده سمنان اظهار کرد: مسیر اجرای این طرح راهی بی‌بازگشت است، چون مطالبه مردمی و حاکمیتی است.

وی با اشاره به اقلیم کشور افزود: متوسط بارندگی و طبیعت خشک و نیمه خشک ایران، لزوم اجرای چنین طرحی را دو چندان می‌کند به طوری که مجریان طرح با کشت گونه‌های سازگار با مناطق مختلف کشور و مقاوم به کم‌آبی، با ایجاد فضای سبز از منابع موجود به نفع طبیعت بیشترین بهره را به وجود می‌آورند.

۱۷:۳۷ - روایت منصوری از دو اتفاق مثبت و مهم برای مردم استان سمنان

معاون اجرایی رییس جمهور از بهره‌برداری از ده‌ها طرح اقتصادی و عمرانی و اختصاص اعتبار جدید ۹ هزار میلیارد تومانی با عنوان دو اتفاق مثبت برای استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایرنا محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس جمهور در شبکه ایکس نوشت: ‏دو اتفاق مثبت و مهم به نفع مردم ‎سمنان در جریان سفر استانی دوم ‎دولت مردمی؛

۱. بهره‌برداری از ده‌ها طرح اقتصادی و عمرانی با حضور رییس‌جمهور محترم و اعضای کابینه.

۲. تصویب ۱۴۵ مصوبه جدید با اعتبار حدود ۹ هزارمیلیارد تومان. این مصوبات در اسرع وقت اجرایی خواهد شد، ان‌شاءالله.

۱۷:۴۴ - وزارت نیرو چه طرح‌هایی برای تامین آب شهرهای استان سمنان دارد؟

وزیر نیرو گفت: به مردم استان سمنان اطمینان می‌دهم که مساله آب را در این استان به طور کامل برطرف خواهیم کرد و با توجه به طرح‌های متنوع متناسب با شهرهای مختلف این استان، از شهروندان استان می‌خواهیم در این زمینه هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان افزود: حل مساله آب استان سمنان مانند سایر نقاط کشور تعهد وزارت نیرو است و طرح‌هایی که در حال اجرا داریم نیز نشان می‌دهد که حمایت‌های دولت و به ویژه رییس‌جمهور ما را به نقطه حل مساله خواهد رساند.

وی تصریح کرد: برای آبرسانی به سمنان قرار است یک خط ۷۶ کیلومتری با قطر ۶۰۰ میلیمتر اجرا شود و با سازه‌هایی که برای انحراف ایجاد می‌شود آب را به سمنان منتقل کرد. در بودجه ۱۴۰۳ نیز اعتبار بسیار خوبی در این زمینه پیش‌بینی شد.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

۱۷:۵۵ - رییس جمهور وارد شاهرود شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور روز پنجشنبه در هوای بهاری آخرین روزهای فروردین برای دیدار با مردم شاهرود وارد استادیوم این شهر شد و مورد استقبال کم‌نظیر و گرم مردم شهیدپرور این خطه قرار گرفت.

۱۸:۱۱ - رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طبق آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران از داده‌های تخصصی، کشور در مدار رشد اقتصادی قرار گرفته است.

به‌ گزارش ایرنا، داوود منظور روز پنجشنبه در نشست نخبگانی در سالن جلسات دانشگاه دامغان افزود: طبق آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار، رشد چهار و نیم درصد در سال ۱۴۰۰، رشد پنج درصد در سال ۱۴۰۱ و رشد ۶ درصد در سال ‌۱۴۰۲ ثبت شد و امیدواریم در سال جاری به رشد بیش از هشت درصدی برسیم.

وی با بیان اینکه پایداری رشد اقتصادی در کشور از نکات حائز اهمیت است، گفت: دهه ۹۰ بسیاری از فرصت ها را از دست دادیم ولی از ابتدای دولت توفیقات خوبی حاصل شد و در مدار رشد قرار گرفتیم.

۱۸:۳۱ - مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان سمنان، مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک روستای میقان از توابع شهرستان شاهرود با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اعتبار هزینه شده برای این طرح که عملیات ساخت آن در سال ۱۳۹۶ آغاز شد، ۸۰ میلیارد ریال است و افزون بر پنج هزار نفر از خدمات آن استفاده می‌کنند.

۱۸:۴۰ - امام جمعه شاهرود: رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد

امام جمعه شاهرود کم‌آبی را مهم‌ترین مشکل امروز و آینده این شهرستان دانست و گفت: برطرف‌شدن دائمی این مشکل، به تدبیر انقلابی دولت نیاز دارد و حفر چاه راه حل قطعی گذر از این بحران نیست. 

۱۸:۴۲ - رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد

رییس جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی باز هم اشتباه کند و بخواهد بار دیگر کوچکترین تعرضی به خاک مقدس جمهوری اسلامی کند، چنان پاسخی داده خواهد شد که او و حامیانش پشیمان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار مردمی با شهروندان شاهرود در استادیوم این شهر در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، تاکید کرد: امروز همه جهان اسلام و جهان بشریت بر حقانیت موضع جمهوری اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با رژیم ستمگر صهیونیستی واقف شده است.

وی تاکید کرد: اگر اهل سخن و مذاکره هستید، ما میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد اما اگر بخواهید با زبان زور و قلدری با ملت ایران سخن بگویید بدانید کارتان پیش نخواهد رفت و ملت بزرگ ایران و دولتمردان با قدرت در مقابل شما خواهند ایستاد.

رییس‌ دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام ۲ و برجام سه روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند. ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود.

۱۸:۴۸ - فیلم | رییس‌جمهور: مسئولان برای ارتقای مشارکت عمومی کوشا باشند

۱۹:۲۳ - وزیر جهاد کشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور فراهم است.

محمدعلی نیکبخت افزود: تعهد استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال ۱۰ میلیون و سالی ۲ و نیم میلیون است که در سال نخست بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمستان گذشته غرس شد.

۱۹:۴۹ - تکمیل طرح «قطب دامپروری کشور» در مهدی‌شهر ۷۲۳ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در حاشیه بازدید محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی از طرح قطب دامپروری کشور در مهدی‌شهر گفت: تکمیل این طرح به ۷۲۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

۱۹:۵۳ - با حضور رییس جمهور؛ واگذاری سه هزار خانه و زمین طرح جوانی جمعیت در شاهرود

جشن واگذاری ۲ هزار ۵۸ واحد مسکونی و یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت برای استان سمنان با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به صورت متمرکز در شاهرود برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور شامگاه پنجشنبه در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی و همچنین زمین‌های مرتبط با اجرای طرح جوانی جمعیت را به شهروندان متقاضی و دارای شرایط واگذار کرد.

این زمین‌ها به صورت قواره‌های ۲۰۰ متری و برای ساخت خانه‌های ویلایی است و به کسانی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم و یا بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

۲۰:۱۲ - رییس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رشد تولید در کشور محقق شده است که باید به جهش تولید برای رفع مشکلات تبدیل شود.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دامغان، افزود: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت. 

۲۰:۲۵ - دیدار رییس‌جمهور با آیت‌الله شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در سمنان

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در سفر به استان سمنان با آیت‌الله «سیدمحمدشاهچراغی» نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رئیسی در جریان سفر استانی روز پنجشنبه به سمنان، در خانه آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

۲۰:۳۰ - استاندار: اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است

استاندار سمنان گفت: هزار و ۶۵۰ هکتار زمین برای واگذاری به واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت در استان پیش‌بینی شد که اولویت اجرا در این طرح و همچنین نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه‌های ویلایی است.

۲۰:۴۰ - ۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحدمسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و از این تاکنون ۵۰۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شد.

۲۰:۵۶ - فیلم | بهار سفرهای استانی در سمنان

۲۰:۵۹ - رییس‌جمهور: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند

رییس‌جمهور گفت: تامین مسکن برای خانواده‌ها و به ویژه جوانان یکی از اولویت‌های اساسی و جدی دولت سیزدهم است و با روش‌های مختلف اعم از تحویل زمین رایگان و ارائه تسهیلات، همراه جوانان است تا این نیاز مهم مردم برطرف شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شاهرود بیان کرد: قانون جوانی جمعیت یعنی قانون تشویق‌کننده برای تشکیل خانواده و ترجمان قانون جمعیت حمایت برای تشکیل و توسعه خانواده و فرزندآوری است.

وی با بیان این‌که دولت سیزدهم خودش را برای حمایت از خانواده موظف می‌داند، خاطرنشان کرد: دولت فقط در سخن حمایت نمی‌کند. وعده داده بودم که باید از جوانان حمایت کنیم تا تشکیل خانواده دهند. هم برای تحقق این وعده، هم برای عملی کردن قانون و در عین حال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط، پیگیر تحقق این وعده هستیم.

۲۱:۰۸ - وزیر صمت: انتقال پساب شهری به واحدهای صنعتی و اقتصادی سمنان سرعت می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خط انتقال پساب شهری به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان طبق برنامه‌ریزی اصولی دولت سیزدهم سرعت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی آبادی شامگاه پنجشنبه در شهرک صنعتی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از طرح مدول ۲ تصفیه خانه شهرک صنعتی سمنان با اعتبار بالغ بر یکهزار میلیارد ریال امروز بازدید داشتیم.

۲۱:۲۴ - وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعهد دولت برای گسترش زیرساخت‌های تقویت اینترنت پرسرعت در کشور گفت: از اپراتورها تعهد گرفتیم که سرعت اینترنت را تا پایان امسال ۵۰ درصد بیشتر کنند.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به شاهرود در قالب دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اپراتورها در دی ماه پارسال تعرفه خود را افزایش دادند که از آنان تعهد گرفتیم این افزایش قیمت را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند.

۲۱:۴۴ - معاون وزیر راه و شهرسازی: ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم نوسازی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهری در ساخت و ساز شهری به افزون بر ۲۱ درصد رسیده است گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی شد.

۲۱:۵۱ - جشن واگذاری واحد های مسکونی نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شاهرود

جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شاهرود، عصر پنج شنبه ( ۳۰ فروردین ۱۴۰۳) با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در شاهرود برگذار شد. 

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید

۲۱:۵۴ - وزیر بهداشت از طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بازدید کرد

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که رییس جمهور را در دور دوم سفر استانی به استان سمنان همراهی می‌کند، در ادامه سفر به شاهرود از پروژه توسعه فضای فیزیکی بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان بازدید کرد.

۲۲:۱۶ - فیلم | استقبال گرم شاهرودی‌ها از آیت‌الله رئیسی 

فیلم را اینجا ببینید 

۲۲:۴۲ - توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به گسترش کشاورزی اقتصادی و دانش بنیان، رویکرد این وزارت‌خانه است که افزایش آن می‌تواند بهره‌وری را به نقطه قابل قبولی رسانده و زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم کند.

۲۳:۰۰ - سرکشی شبانه وزیر بهداشت از بیمارستان بهار شاهرود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان سمنان و همراهی با رییس جمهور در دور دوم سفر استانی، با حضور در شاهرود، شامگاه پنجشنبه ضمن بازدید کرد.

پروژه توسعه بلوک زایمانی LDR و بخش زنان با زیر بنای هزار و ۶۲۰ متر مربع، ۵۶ تخت و پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد و پروژه تکمیلی بخش اطفال بیمارستان بهار با زیر بنای هزار و ۲۰۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد، از جمله طرح‌هایی بود که وزیر بهداشت از نزدیک در جریان روند اجرای آن قرار گرفت.

«روز دوم سفر استانی»

۰۹:۵۰ - دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان

افزایش تعداد واحدهای فناور به ۵۴ عدد و اختراعات به ۳۰ فقره، توسعه تعداد رشته‌های تحصیلی و دانشجویان، ارتقای ۱۹ درصدی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی و سیر صعودی ۳۰ درصدی مقالات علمی، از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان عنوان شد.

۱۰:۰۰ - دستورات رئیسی برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان

موانع و مشکلات احداث آزادراه حرم تا حرم، تکمیل و تعیین تکلیف سهامداران کارخانه سیمان بیارجمند و پیشنهادات مطرح برای حل مشکلات آبی سمنان در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور بررسی و تصمیم‌گیری شد.

رئیس جمهور در این نشست پس از شنیدن گزارش مشکلات و مسائل برخی موضوعات اولویت‌دار استان، دستورات لازم برای بررسی و رفع این موانع را صادر کرد.

در ابتدای این جلسه موضوع کلان پروژه آزادراه حرم تا حرم و دو چالش عمده پیش‌روی این پروژه از جمله موضوع بازنگری در قرارداد احداث آن و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به اجرای این آزادراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۱۱:۱۸ - دامغان؛ رییس‌جمهور آمد

دامغانی‌ها در دومین روز از سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، میزبان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین سفر دولت آیت الله رئیسی به استان سمنان به عنوان «بهار سفرهای استانی دولت سیزدهم» در قالب چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم به روز دوم کشیده شد و وارد شهر دامغان شد.

۱۱:۳۱ - دل‌گویه‌های اهالی «شهر صد دروازه» با آیت الله رئیسی + فیلم

مردم ولایت‌مدار و متدین «شهر صد دروازه» دامغان از ساعات اولیه صبح با حضور پرشور در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برای دیدن آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور لحظه‌شماری و مطالبه‌ها و دل‌گویه‌های خود را با رییس دولت سیزدهم مطرح کردند.

فیلم‌ها را اینجا ببینید

۱۱:۵۶ - رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع مردم شهرستان دامغان در مصلای امام خمینی(ره) در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، با اشاره به پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران گفت: عملیات «وعده صادق» موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد. این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح ما شد و هم نشان اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر معظم انقلاب بود.

آیت‌الله رییسی افزود: امروز همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی معتقدند این پاسخ اقدامی ضروری، وحدت‌بخش و افتخاری بزرگ برای کشور بود.

۱۲:۰۰ - رییس جمهور با مادر شهیدان طوسی در دامغان دیدار کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز جمعه از مادر شهیدان محمدعلی و محمدرضا طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان امیری دیدار کرد.

۱۲:۲۶ - امام جمعه: ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم

امام جمعه دامغان با ابراز خرسندی از حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در این شهر گفت: پایتختی دامغان در ویلاسازی طرح نهضت ملی مسکن تداوم یابد.

۱۳:۰۹ - فعالیت ستاد پاسخگویی ارتباط مردمی در استان سمنان تا پایان امروز جمعه

سمنان - ایرنا - رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردمی و دولت در استان سمنان برای پاسخگوی به شهروندان و ثبت درخواست‌ها تا پایان امروز سی و یکم فروردین ۱۴۰۳ فعال است.

۱۳:۳۱ - دیدار مردم دامغان با رئیس جمهور

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید

۱۳:۴۰ - رییس جمهور استان سمنان را ترک کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور روز جمعه در پایان سفر ۲ روزه به سمنان این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

۱۳:۵۵ - ۴۰۰ کاربر در حال پایش مکاتبات مردم استان سمنان به رییس‌جمهور هستند

رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: مکاتبات مردم استان سمنان خطاب به دولت سیزدهم در یک مجموعه دانشگاهی با ۴۰۰ کاربر در حال ثبت و پایش است.

۱۴:۳۶ - امام جمعه موقت سمنان: حضور آیت‌الله رئیسی در استان مایه برکت بود

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به سفر ۲ روزه دولت سیزدهم گفت: حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات دولت در این استان مایه برکت بود و باعث رفع مشکلات در بخش‌های مختلف می‌شود.

۱۴:۴۷ - قدردانی امام جمعه شاهرود از حضور رییس جمهور در استان سمنان/ سفر بابرکت بود

امام جمعه شاهرود سفر روز گذشته رییس جمهور به این شهرستان و استان سمنان را بابرکت خواند، گفت: حضور آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و هیات دولت در این دیار شایسته تشکر و قدردانی است.

نظر شما