شناسهٔ خبر: 66208863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سنجش مهارت بیش از ۳۰ هزار نفر در خراسان شمالی انجام شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: سنجش مهارت ۳۰ هزار و ۱۱۸ کارآموز و کارجو پارسال در استان انجام شد که و ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر موفق به کسب نمره قبولی نهایی شدند.

صاحب‌خبر -

مهدی رحمدل روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون های آنلاین شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۶۰۵ نفر در آزمون های هماهنگ حضور یافتند که ۲ هزار و ۶۶۸ نفر موفق به کسب نمره قبولی نهایی شدند.

وی یادآور شد: پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.

رحمدل گفت: شمار قبولی در آزمون‌های سربازان نیروهای مسلح ۸۸۴ نفر از یکهزار و ۴۲۶ نفر شرکت کننده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت های فنی ارایه می دهد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما