شناسهٔ خبر: 66207330 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قدرت حقیقی + فیلم

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال شهدای ایران برشی بسیار زیبا و دیدنی از مستند روایت فتح با گفتاری شنیدنی از سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی را منتشر کرد.

شهید آوینی : ‌تسلیحات نظامی ما عمدتاً از ساده‌ترین تجهیزاتی است که در ارتش‌های دنیا موجود است ، حال آنکه موازنه‌ی قدرت در دنیای امروز بر سلاح‌های اتمی استوار شده است. آنها مثل گرگ‌هایی متخاصم رو در روی یکدیگر ایستاده‌اند و چشم به دندان‌های هم دوخته‌اند. آنچه که این گرگ‌ها را از تهاجم باز داشته است ، رحم و عطوفت و بشردوستی و جوانمردی و عدالت نیست ؛ آنها از دندان‌های یکدیگر می ترسند. معیار قدرت در جهان امروز ابزار است و آن که ابزارهای نظامی مهلک‌تری در اختیار دارد قدرتمندتر است.

آیا به‌راستی در این دنیای وارونه که منطق دیوانگان حکمفرماست ، ما نیز با همین معیارها پای به میدان نهاده‌ایم؟ جواب این است : خیر ، قدرت حقیقی در جایی دیگر است.

منشأ قدرت و شجاعت ما اگرچه برای دشمن معمایی است ، اما برای ما و همه‌ی بسیجی های دیگر روشن است. حضور چهره‌های سوخته‌ی بچه‌های سیزده چهارده‌ساله‌ی بندری در میان جمع ، بیش از هر جواب دیگری صراحت و بلاغت دارد. آمریکا اگر کور و غافل نباشد ، از حضور این بچه‌های لاغر و سیاه‌چرده‌ی بسیجی بیش‌تر از وجود موشک استینگر در دست‌های ما وحشت خواهد کرد ، اما خدا را شکر که کید و مکر شیطان ضعیف است و آمریکا هرگز از آن عقلی که بتواند مبادی و مبانی قدرت ما را پیدا کند برخوردار نیست...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما