شناسهٔ خبر: 66206229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم

صدراعظم آلمان بار دیگر خواستار خویشتن داری کشور‌های منطقه به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

صاحب‌خبر -

ایران چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق نداشت، زیرا در غیر این صورت تهران قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست می‌داد. با این حال، اکنون مقامات صهونیست سخن از پاسخ به این حمله می‌دهند؛ موضوعی که مقامات غربی با توجه به شناختی که از قدرت ایران دارند بر عدم انجام آن تاکید می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) خواستار خویشتنداری و آرامش در پاسخ به حمله هوایی ایران به سرزمین‌های اشغالی شد. 

وی در این باره گفت: بسیار اهمیت دارد که حمله ایران به اسراییل باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نشود. من این تصور را دارم که این موضوع از سوی طرف‌های منازعه درک شده است. 

شولتس خاطر نشان کرد: برای ما این مسئله در این زمان اهمیت دارد که اقدام به کاهش تنش‌ها کنیم و اسراییل نیز به این حمله پاسخ گسترده‌ای ندهد. 

پیش از این، وزرای خارجه آلمان و انگلیس با سفر به سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیست را دعوت به خویشتن داری کرده بودند. با این وجود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسراییل براساس منافع خود به این حمله پاسخ داده و مطیع سخنان متحدان خود نخواهد بود. 

مقامات ایرانی بار‌ها تاکید کرده اند در صورتی که اسراییل اقدام به پاسخ به حمله نظامی ایران کند، تهران این حمله را به صورت محکم‌تر پاسخ خواهد داد.

برچسب‌ها:

نظر شما