شناسهٔ خبر: 66205934 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

انتخاب مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی

اختتامیه جشن هنر انقلاب اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اختتامیه جشن هنر انقلاب اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران هنری و هنرمندان در حوزه هنری برگزار شد.

رسالت بوذری به عنوان مجری برنامه مراسم را آغاز و از محمدرضا باقری دبیر اجرایی جشن هنر انقلاب اسلامی دعوت کرد.

باقری روی سن رفته و گفت: با نظر سنجی از بیش از هزار نفر از هنرمندان و مراکز تخصصی حوزه هنری نامزدهای چهره سال انقلاب اسلامی را مشخص کردیم و سپس توسط هیئت انتخاب ۱۵ نفر و بعد ۵ نفر به‌عنوان نامزد انتخاب شدند و امروز چهره سال انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار چهره بین‌المللی هنر انقلاب را هم معرفی خواهیم کرد.

در ادامه جایزه رویداد برتر سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شد.

انیمیشن بچه زرنگ به‌عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن در این بخش برگزیده شد.

هنرمندان راوی فتح انقلاب هستند

حجت الاسلام محمد قمی در ادامه روی سن رفت و ضمن یادی از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این قکم قیام کرده هنر را می‌طلبد و هنرمندانی که روایت این فتح را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند اینجا حضور دارند، هنرمند مردمی از دل این مردم مجاهد رشد می‌کند.

چهره بین‌المللی هنر انقلاب از کوبا

آرس به‌عنوان چهره بین‌المللی هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد.

سپس محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری روی سن آمد و ضمن یادی از مجاهدین جبهه مقاومت گفت: گمان این است چهره هنر انقلاب باید با یک فرآیند نخبگانی برگزیده شود و تلاش دلریم تا هر سال این فرآیند را لرتقا دهیم و امسال در این فرآیند تغییرات حاصل شده است.

وی ادامه داد: خواهشمندم که با انتقاداتتان به بهبود این فرآیند کمک کنید تا با نگاه‌ها و نکات همه این آیین ارتقا پیدا کند و  حضور اهالی هنر این کار را انجام می‌دهد.

دادمان گفت: امسال توانستیم یک دامنه بین‌المللی برای این رویداد ببینیم. انقلاب اسلامی و هنرش یک پدیده فطری است.
در ادامه با حضور رئیس حوزه هنری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمدرضا سرشار به‌عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی تقدیر شد.

نامزدهای چهره سال انقلاب اسلامی تقدیر شدند

در ادامه مراسم ۵ نامزد چهره سال انقلاب اسلامی؛ امیر بشیری، کمال تبریزی، علیرضا طالب زاده، راضیه تجار، افشین علا و مسعود نجابتی که از بین ۱۵ گزینه پایانی انتخاب شدند تقدیر شدند.

نجابتی: کارهای نکرده بسیاری دارم

در ادامه مراسم مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد.

وی در ابتدا گفت: دوران دبستان هم چند باری را تشویق شدم و خوشحال شدم، بزرگ‌تر که شدیم فهمیدم خانواده خودشان این جایزه را تدارک دیده‌اند.

نجابتی ادامه داد: مسئولیت طراح بودن سنگینی میکند روی دوش من و کارهای نکرده بسیاری دارم.این هدیه را به مردم مظلوم غزه تقدیم می‌کنم که با صبر و استقامتشان چشملن جهان را بیدار کردند.

سپس عبدالحمید قدیریان گفت: نسل جدیدی در این حوزه وجود دارند که ثمره کار و تلاش استاد نجابتی هستند.

نظر شما