شناسهٔ خبر: 66205218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

معاون وزیر صمت: واحدهای صنعتی راکد در دولت سیزدهم ۶ درصد کاهش یافت

سمنان - ایرنا - معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تعداد واحدهایی صنعتی راکد در ابتدای کار دولت سیزدهم هشت هزار و ۵۰۰ بود که اکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ کاهش یافته است. آمارها بیانگر کاهش ۶ درصدی واحدهای راکد صنعتی در دولت مردمی است.

صاحب‌خبر -

فرشاد مقیمی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود داشته که هم اکنون به ۵۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده است و شاهد افزایش ۱۱ درصدی تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در مناطق تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هستیم.

وی بیان کرد که در ابتدای دولت سیزدهم، سهم واحدهای زیر ظرفیت تولید ۳۳ درصد بود که امروز به ۲۷ درصد رسیده که حاکی از کاهش ۶ و ۶ دهم درصدی واحدهای زیر ظرفیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ روند بهره برداری از واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی کشور حدود ۱۱ درصد افزایش داشت، افزود: ۴۷ هزار واحد صنعتی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و سال ۱۴۰۲ این رقم به بهره برداری ۵۳ هزار واحد در شهرک های صنعتی افزایش یافت.

مقیمی با بیان اینکه در شهرک های صنعتی غیردولتی نیز بیش از هشت هزار واحد فعال است، تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ سهم واحدهای غیرفعال ۱۷ درصد بود و اکنون علی رغم رشد در بهره برداری، سهم واحدهای غیرفعال با کاهش پنج درصدی به ۱۲ درصد رسید.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه ۶ و هشت دهم درصد از واحدهای فعال با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعالیت دارند، گفت: سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی که با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعال بودند، به ظرفیت مطلوب در تولید رسیدند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به همراه عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان به شهرستان گرمسار سفر کردند.

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان سمنان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

نظر شما