شناسهٔ خبر: 66202710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم

ارومیه-استاندار آذربایجان غربی با اشاره به زیرساخت‌های خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویدادهای ملی و جهانی، از آمادگی برای میزبانی رویدادهای ورزش دانش آموزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبودهای آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم.

وی گفت: برای پوشش دادن خلاءهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محورهای اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است.

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

نظر شما