شناسهٔ خبر: 66201466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تا پایان دولت؛

۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی جلب رضایت مردم و کاهش محرومیت را از جمله شاخص‌های مدنظر در تعریف اجرای پروژه‌ها دانست و افزود: کاهش زمان اجرای پروژه‌ها، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری سایر شاخص‌های مورد نظر در تعریف و اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها است.

وی افزود: طرح‌های مهمی برای نقاط روستایی سیستان و بلوچستان مطالعه و تصویب شده است که از جمله آن می‌توان به طرح ملی جهاد آبرسانی به روستا‌های سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، خطوط انتقال آب و شبکه توزیع برای ۲۲۰ روستای فاقد تأسیسات با جمعیت حدود ۹۰ هزار نفر اجرا شده است.

وی شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی را در حال حاضر ۷۲.۶ درصد اعلام و گفت: با تکمیل طرح جهاد آبرسانی این شاخص به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته ۹۰ روستا با جمعیت ۳۷ هزار و ۵۸۳ نفر از آب شرب بهره‌مند شدند که بخش اعظم این روستا‌ها در شهرستان‌های سوران، دشتیاری و تفتان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه جنوب سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص بهره‌مندی از آب را دارا بوده بیش‌ترین پروژه در این منطقه تعریف و با اولویت در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با تزریق به موقع اعتبارات، تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب از آب شرب بهره‌مند شوند.

نظر شما