شناسهٔ خبر: 66200991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کار استان خبر داد

شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

فاطمه کمانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان، از شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

مختار احمدی از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان یاد و اظهارکرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند، مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. همچنین به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروهای جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴  گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می شوند که در این زمینه سال گذشته  ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز بکار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کار کرمانشاه، احمدی اظهارکرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما