شناسهٔ خبر: 66200700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل عنوان شد؛

اردبیل به عنوان شهر نیکان معرفی شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: شورا و شهرداری اردبیل باید در معرفی شهر اردبیل به عنوان شهر نیکان یاریگر این نهاد انقلابی باشند.

صاحب‌خبر -

علیرضا حسین‌نژاد، ۲۹ فروردین در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد در کنار سایر خیرین و نیکوکاران، برای رفع نیازمندی خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند در تلاش است تا بخشی از دغدغه آنها برطرف شود.

وی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از کمیته امداد خدمات متنوع دریافت می‌کنند، گفت: ۱۱.۲ درصد خانوار و ۷.۳ درصد جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد هستند و در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت به این خانواده‌ها ارائه می‌کنیم.

حسین‌نژاد به کارکرد غلط نظامات اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: کمیته امداد نه تنها به دنبال تولید فقر نیست، بلکه با حفظ عزت و احترام به دنبال خدمات رسانی به ولی نعمتان است تا گرفتاری آنها برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: در شهر اردبیل، ۱۵ هزار و ۲۰۰ خانوار در قالب ۳۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار مستاجر و ۳۱۲ مددجو نیز بیمار زمین‌گیر و صعب‌العلاج به حساب می‌آیند.

وی گفت: هزینه مداوای این بیماران و نگهداری آنان بسیار سنگین است و کمیته امداد به تنهایی قادر به تامین این هزینه‌های سنگین نبوده و سعی می‌کند از ظرفیت، کمک و مساعدت مردمی بهره بگیرد.

حسین‌نژاد افزود: در شهرستان اردبیل به ۵۷۰۰ دانش آموز و ۳۱۳ دانشجو خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایتی ارائه می‌کنیم تا بتوانند تحصیلات خود را در مقاطع مختلف ادامه دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: در بحث توانمندسازی، اشتغال و خانه‌دار کردن مددجویان جزو برنامه‌های اصلی است که سال گذشته ۱۵۷۷ طرح اشتغال‌زایی با پرداخت تسهیلات کم بهره در شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی شده که ۱۷۱ میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

وی رویکرد کمیته امداد را ساخت مسکن مقاوم اعلام کرد و گفت: در کنار مستاجر بودن ۳۸۰۰ خانوار، تعداد قابل توجهی مددجو نیز در سکونت‌گاه‌های غیرمقاوم ساکن هستند که باید ساخت مسکن آنها مورد توجه قرار گیرد.

حسین‌نژاد یادآور شد: با وجود مددجویان فاقد مسکن مناسب، طرح ملی نهضت ملی مسکن نیز به خاطر آورده بالای این طرح، جوابگوی تامین سرپناه برای مددجویان نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از شورا و شهرداری خواست تا کمیته امداد را در کنار مساعدت برای ساخت مسکن محرومان و صدور مجوزهای قانونی با کمترین هزینه، در حوزه‌های دیگر هم کمک کار باشند.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای شهر اردبیل نیز از آمادگی شورا و شهرداری برای توسعه و گسترش فضای خیر و احسان و کمک به این جریان فراگیر خبر داد و گفت: آماده هستیم تا کمیته امداد را به عنوان یک نهاد ارزشی و انقلابی در مساعدت به گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

میرمحمد سیدهاشمی خاطرنشان کرد: در قالب تبلیغات شهری و فضا و سکوی خاصی که برای کمیته امداد در سطح شهر در نظر گرفته می‌شود، تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهیم تا شهر اردبیل به عنوان شهر نیکان معرفی و سرآمد باشد.

انتهای پیام     

نظر شما