شناسهٔ خبر: 66194838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به یک هزار و ۳۵۰ نفر در سیلاب‌های اخیر خبر داد و گفت: در این مدت ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

بابک محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام هشدار نارنجی و قرمز از سوی هواشناسی ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه جاری در هفت استان بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد،اظهارداشت: در ۶۳ عملیات امداد و نجات، یک هزار و ۳۵۰ نفر امدادرسانی شدند.

وی از اسکان ۳۲۰ نفر و تخلیه ۹ روستا به دلیل سیلاب خبر داد و گفت: ۵ روستا در هرمزگان، ۲ روستا در سیستان و بلوچستان و ۲ روستا در کرمان تخلیه شدند که البته ساکنان روستاهای هرمزگان و کرمان به روستا بازگشتند.

محمودی از ادامه امداد رسانی در مناطق متاثر از سیل خبر داد و افزود: ۲ بالگرد نیز در حال آماده باش هستند تا با کاهش بارش امکان ‌پرواز را پیدا کرده و امدادرسانی هوایی را آغاز کنند.

امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان


ضرورت منع تردد اتوبوس‌ها در هشدارهای هواشناسی

وی با اشاره به خارج شدن یک اتوبوس از جاده به دلیل وقوع سیلاب در معابر در چابهار گفت: حضور به موقع امدادگران سبب زنده ماندن مسافران شد؛ شرکت های مسافر بری بدون توجه به هشدارهای هواشناسی اقدام به تردد در جاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.

محمودی گفت: همان طور که در هنگام وقوع هشدارهای هواشناسی به دلیل رعایت ایمنی، پروازها با محدودیت انجام می‌شود باید برای تردد های بین شهری نیز محدودیت در نظر گرفته شود.

نظر شما