شناسهٔ خبر: 66194720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رشد بیش از پنج درصدی گردشگری در ایام نوروز/ روستای سهیلی قشم و جواهرده رامسر در صدر گردشگری روستایی بودند

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر در کشور گردشگری کردند گفت: در رابطه با اقامتگاه‌های رسمی استان خراسان رتبه اول جذب گردشگر نوروزی و مازندارن و هرمزگان به ترتیب دوم و سوم بودند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن اشاره به اینکه ۳۰ فروردین روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی است و روز گذشته جلسه کارشناسی بسیار خوبی در این حوزه برگزار شد، گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر خروج ایران از ایکوموس (شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی) و ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد. این نهاد‌ها ماهیت غیر دولتی دارند و از گذشته پرداخت حق عضویت توسط افراد حقیقی صورت می‌گرفت و پرداخت حق عضویت توسط افراد حقیقی ربطی به ارتباط ما به این نهاد‌ها ندارد و ارتباط ما فعال‌تر از گذشته با این ۲ مجموعه ادامه دارد.

وی ادامه داد: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر در کشور گردشگری کردند که نسبت به نوروز سال گذشته ۵/۱۹ درصد رشد داشته است.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: از سیاست‌های جدید حوزه گردشگری در کشور شفافیت جدی در آمار است، حاضر نیستیم برای اینکه نشان دهیم آمار بالا رفته یا پایین آمده آمار‌ها به صورت کلی و تقریبی اعلام کنیم، ممکن است برخی از افراد آماری را محاسبه و تا ۲ برابر این آمار را اعلام کنند، اما سیاست گردشگری بر این است که کاملا با دقت اطلاعات دستگاه‌های مختلف را تقاطع‌گیری می‌کنیم و به هیچ وجه از آمار کوتاه نمی‌آییم.

ضرغامی ضمن تشکر از همه اعضای ستاد سفر افزود: در رابطه با اقامتگاه‌های رسمی استان خراسان رتبه اول را دارد و مازندارن و هرمزگان به ترتیب دوم و سوم هستند و گیلان، اصفهان، فارس و تهران نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و در اقامتگاه‌های غیررسمی مازندران و گیلان در رتبه‌های اول و دوم و خراسان، هرمزگان و بوشهر در مقام‌های بعدی هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۷۶۴ چادر عشایری با هماهنگی وزارت جهاد برپا شده که خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد و فارس بیشترین چادر‌های عشایریِ برپاشده را دارند، توضیح داد: چادر‌های عشایری بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و این اقدام سیاست جدید وزارتخانه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بیشتر آمار تصادف‌ها به دلیل خستگی راننده‌ها است، بر اساس گزارش پلیس راهور، چادر‌های عشایری بر اساس گزارش پلیس راهور نقش مفیدی در کاهش تصادف‌های ناشی از خستگی راننده‌ها داشتند.

ضرغامی با بیان اینکه حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، سعدآباد، ارگ کریمخانی، باغ فین، چهلستون، پاسارگاد، عالی قاپو و پل‌های آبی شوشتر ۱۰ مرکز تاریخی هستند که در نوروز بیشترین بازدید را داشتند، عنوان کرد: روستای سهیلی با بافت بومی در قشم بیشتر بازدید را داشته و جواهر ده رامسر رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند ورود گردشگران خارجی به کشور ما کم شده در حالی که امسال هنوز شروع نشده که بخواهیم چنین مطلبی را عنوان کنیم، افزود: آمار گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰/۸ درصد افزایش داشته است و ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگران ما بوده که در سال قبلش ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار بوده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما