شناسهٔ خبر: 66193144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ضرغامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افزایش گردشگران ورودی به ایران نسبت به سال قبل

ضرغامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برخی رسانه‌ها بدون هیچ آمار مشخصی اعلام کردند که امسال گردشگر خارجی کم شده که باید گفت امسال هنوز شروع نشده که بگوییم گردشگر کم یا زیاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری امروز پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۰.۸ درصد افزایش داشته است. این درحالی است که در سال ۱۴۰۲ ورودی گردشگران خارجی ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر بوده و در سال ۱۴۰۱ این تعداد ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده است.

ضرغامی همچنین با اشاره به اینکه «اقامت شب» گردشگران نوروزی از رشد برخوردار بوده، ادامه داد: «اقامت شب» از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین ۵.۱۹ درصد رشد داشته است که البته توقع داشتیم این آمار یک مقدار کمتر باشد و رشد کمتر باشد ولی خوشبختانه مردم علاقه خاصی به سفر و گردشگری دارند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور همچنین استانهای خراسان، مازندران، هرمزگان، گیلان، فارس و تهران را در رتبه‌های اول تا ۶ اقامت رسمی در ایام نوروز دانست.

افزایش فعالیت‌های بین المللی در دولت مردمی

وزیر میرات فرهنگی و گردشگری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص خروج عضویت ایران از دو نهاد غیردولتی ایکوم و ایکوموس جهانی گفت: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

او اعلام کرد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

ضرغامی هچنین تاکید کرد: ایکوم و ایکوموس جهانی ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما