شناسهٔ خبر: 66184953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

برای افزایش تولیدات زراعی، ارتقای سطح علمی مددکاران ترویجی و انتقال یافته‌ها به کشاورزان جنوب آذربایجان غربی کارگاهی آموزشی در مهاباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مدیرجهاد کشاورزی مهاباد گفت: شهرستان مهاباد میزبان مددکاران ترویجی ۱۷ شهرستان جنوب استان بود که هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی مددکاران ترویجی با یافته‌های علمی، روش‌های کاشت، داشت وبرداشت و مقابله با آفات وبیماری‌های محصولات چغندرقند، کلزا و گندم بود.
حق گوی افزود: درسال جهش تولید با مشارکت مردم، افزایش بهره وری درحوزه تولیدات زراعی هم دردستور کارجهادکشاورزی قرارگرفته است.
رئیس پشتیبانی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم گفت: برای ۴ محصول گندم، کلزا، چغندرقند وسیب امسال برنامه‌هایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم این محصولات را از نظر عملکرد و تناژ افزایش دهیم.
باقری اضافه کرد: تا کشاورزان با استفاده از این تحقیقات و اطلاعاتی که به دست ما میرسد بتوانند این برنامه‌ها را عملیاتی کنند ودر محصولاتشان اجرایی کنند.
ایران نژاد رئیس اداره ترویج جهادکشاورزی میاندوآب هم گفت: مددکاران ترویجی، به‌عنوان رابط بین کشاورزان وکارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، باهدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی، ایفا می‌کنند.
دومین نشست مددکاران ترویجی شمال استان به میزبانی شهرستان خوی برگزار می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11011954"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4207862/11011954?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما