شناسهٔ خبر: 66183474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آماده راه اندازی دفتر پارک های علم و فنآوری در کشور بلاروس هستیم

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت: آماده راه اندازی دفتر پارک در بلاروس و همکاری با پارک علم و فنآوری این کشور برای تقویت ارتباط صنت و دانشگاه و توسعه صادرات هستیم. رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت: آماده راه اندازی دفتر پارک در بلاروس و همکاری با پارک علم و فنآوری این کشور برای تقویت ارتباط صنت و دانشگاه و توسعه صادرات هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین روز سه شنبه با حضور صانعی سفیر ایران در کشور بلاروس و محمدی نماینده وزیر در امور دفاتر داخل کشور وزارت امور خارجه خارجه،، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، رستمی مدیرکل سازمان صمت استان، عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان در محل استانداری برگزار شد.

جعفر احمدی گفت: می توانیم هاب تکنولوژی کشور شویم و به بلاروس کمک‌ کنیم که در این راستا در قسمت پارک های علم و فنآوری کشور بلاروس و تکنولوژی و کارهای پارکی این کشور را بررسی کردیم که مشخص شد بخش صنعت با پارک های این کشور ارتباط تنگاتنگی دارد و صنعت از طریق پارک تغذیه می شود که ما هم در کشور به این سمت رفته ایم تا تجاری سازی محقق شده و  نیاز صنعت از طریق آنها حل شود.

اماده همکاری با پارک هلای علم و فنآوری بلاروس هستیم

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: در تولید نرم افزار، بازی و ای تی دیس باید با سرعت بیشتری جلو برویم و موضوع بعدی این است که وزارت علوم ماموریت داده با پارکهای خارجی ارتباط گرفته و هاب منطقه شویم.

احمدی بیان کرد: آمادگی داریم هاب ارتباطی پارک قزوین و بلاروس برقرار شود در این راستا با ایجاد دفتر مشترک تلاش می کنیم این ارتباط از طریق هاب پارک صورت گیرد.

وی افزود: در بخش شوینده ها می توانیم به زنجیره تولید و صادرات کمک کنیم و در بلاروس فعالیتهای اقتصادی و علمی بیشتری را رقم بزنیم.

احمدی تصریح کرد: آماده راه اندازی دفتر پارک علم و فنآوری قزوین در کشور بلاروس و ایجاد دفتراین کشور  در قزوین هستیم.

 انتهای پیام

نظر شما