شناسهٔ خبر: 66182421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی:

پنتاگون فرماندهی دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات تنبیهی ایران را بر عهده داشت

ابطحی با بیان اینکه پنتاگون فرماندهی دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات تنبیهی ایران را بر عهده داشت، گفت: با آغاز عملیات وعده صادق ۱۰ کشور برای حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند.

صاحب‌خبر -

پنتاگون فرماندهی دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات تنبیهی ایران را بر عهده داشتبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، جلسه استماع تحلیل و بررسی عملیات «وعده صادق» به همراه ناگفته‌هایی از این عملیات با حضور و سخنرانی «سید مجتبی ابطحی» دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی و «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران برگزار شد.

 «سید مجتبی ابطحی» دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: از آغاز عملیات (طوفان الاقصی) تا روز ۲۱ ماه مبارک رمضان ۱۸ فرمانده و کارشناس نظامی کشورمان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. ولی ما در آن مقطع به این موضوع اشاره کردیم که در این مرحله صبر استراتژیک داریم، اما دشمن و جهان تصور می‌کردند که برخورد ما در همین سطح است.

ابطحی افزود: از طرف دیگر در زمان قبل از انجام عملیات (طوفان‌الاقصی) شاهد بودیم که سران گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی به ایران آمدند و با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن صهیونیستی این تصور را داشت که تصمیماتی که در دیدار سران حماس با رهبری گرفته شده است اجرایی نمی‌شود و آن‌ها وارد شهر رفح شده و اعلام پیروزی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهار نوبت در سخنرانی‌های خود امر به تنبیه دشمن صهیونیستی کردند. دشمنان هم با توجه به سخنان رهبری تصور می‌کردند که ما قرار است که یک عملیات انهدامی انجام بدهیم.

ابطحی اضافه کرد: بر همین اساس هم شاهد بودیم که مقامات اروپایی تماس‌های فراوانی را با آقای امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان گرفتند و پیشنهاد معامله دادند تا در عوض پایان جنگ غزه و یا عدم حمله به شهر رفح ما رژیم صهیونیستی را هدف قرار ندهیم.

دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آخرین تماس‌ها در چارچوب منصرف کردن ایران از انجام عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی ۳ ساعت قبل از حمله توسط کشور مصر گرفته شد و در آن از ایران خواستند تا این عملیات را به آینده موکول کنیم.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در آن زمان بحث اصلی در داخل کشور این بود که چیکار باید کنیم. از طرف دیگر در همان لحظات اولیه مشخص شد که پنتاگون فرماندهی را پذیرفته و برای مقابله با عملیات ایران ۸ منطقه دفاع ضدموشکی از زاگرس گرفته تا قفقاز و ترکیه تا اردن را نیز ایجاد کرده بودند.

ابطحی اظهار داشت: در حقیقت باید گفت که جهان با تمام توان و استعداد خود و با آخرین تکنولوژی خودش به میدان آمده بود و حتی پایگاه «اینجرلیک» ترکیه را هم فعال کرده بودند. ضمن اینکه سپر ضدموشکی قطر و در کل تمامی شبکه‌های ضدموشکی دشمن پای کار آمده بودند تا هیچ هدفی در سرزمین فلسطین اشغالی مورد هدف قرار نگیرد تا ما بدانیم دیگر قدرت چنین حمله‌ای را نداریم.

دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با آغاز عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که ۱۰ کشور در میدان جنگ حضور داشتند. برآورد آن‌ها این بود که تمام سعی و تلاش خود را کنند تا حتی یک موشک هم به «اسرائیل» برخورد نکند.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: دشمن در این میان از یک ویژگی برخوردار بود که برای ما مهم بود و ما از آن بی‌بهره بودم و آن تجربه‌ای بود که در شش ماه جنگ غزه و در درگیری با یمن، لبنان و عراق به دست آورده بودند و با سیستم موشکی و پهپادی مقاومت آشنا شده بودند. این در حالی بود که ما هیچ شناختی از سیستم‌های ضئ موشکی آنها نظیر «گنبد آهنین»، «فلاخن» و «پیکان» نداشتیم.

ابطحی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای دفاع از برابر حملات ایران آمدند و غرب و شرق اردن را به دو منطقه تقسیم کردند. ضمن اینکه برای دفاع از «اسرائیل» در برابر حملات ما آمدند و برای آنها شش منطقه دفاعی درنظر گرفتند. به این صورت هر پرتابه ما برای ورود به سرزمین‌های اشغالی باید از شش منطقه دفاعی عبور می‌کرد.

دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قبل و همچنین در زمان آغاز حملات ما به رژیم صهیونیستی همه تصور می‌کردند که این جنگ حداقل یک ماه طول بکشد. حتی برخی‌ها زمان سه ماه را هم برای آن درنظر گرفته بودند. ولی هیچکس فکر نمی‌کرد که این عملیات فقط یک روزه باشد.

وی اضافه کرد: یکی از شگفتی‌های این عملیات این بود که هیچکدام از مسئولین، فرماندهان و اعضای هیات دولت، به خصوص آنهایی که در شورای عالی امنیت ملی هستند نگفتند که نزنید. در واقع همه این بار را داشتند که بزنیم و خودمان هم باید بزنیم. البته در این میان چند گزینه پیش روی خودمان داشتیم. این گزینه‌ها شامل این موارد بودند که نیابتی و پرشدت بزنیم، نیابتی و کم شدت بزنیم، مستقیم و پرشدت بزنیم و مستقیم و کم شدت بزنیم.

ابطحی عنوان کرد: زمانی که در حال بحث بر روی این موارد بودیم ترکیب مقاومت و خودمان هم مطرح شد ولی با توجه به اینکه ملاحظاتی هم داشتیم و نمی‌خواستیم که جنگ گسترش پیدا کند و می‌خواستیم که سریع هم به نتیجه برسیم. ضمن اینکه زمان نبرد کوتاه باشد و تاثیر اقدام ما هم فراوان باشد و همانی هم شود که ما دوست داریم، یعنی بازدارندگی جدی ایجاد کند.

دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ابتدا تعداد زیادی هدف برای حمله مشخص شد که در نهایت به شش هدف رسید. ترکیبی از اهداف سیاسی، اقتصادی و نظامی مدنظر قرار گرفت که در نهایت قرار بر این شد که به سه دلیل تمرکز فقط بر روی اهداف نظامی انجام شود. اول، به دلیل اینکه عملیات تنبیهی بود وقتی نقطه قدرت دشمن که مراکز نظامی است را بزنید خودشان متوجه می‌شوند که ماجرا چیست. دوم، می‌خواستیم این نکته را به دشمن گوشزد کنیم که آنقدر بر شما اشراف داریم که می‌دانیم چه کسی دستور داد و چه کسی شلیک کرد و با چه هواپیمایی آقای زاهدی را زدید.

وی تصریح کرد: در بخش استفاده از مقاومت برای این عملیات نیز در طرح ما این بود که از مقاومت بیش از ظرفیت آنها استفاده نکنیم. چرا که چندین ماه است که مقاومت درگیر جنگ بوده است و ممکن است که بازهم جنگ ادامه پیدا کند. این موضوع را هم برای حزب‌الله لبنان و هم برای گروه‌های مقاومت عراقی درنظر گرفتیم.

ابطحی در پایان گفت: در این حمله از موشک‌های «هایپرسونیک» هم استفاده کردیم که به فضل الهی یکی از این موشک‌ها دچار مشکل نشد و هر ۱۲ موشک ما درست به اهداف خودش برخورد کرد و منفجر شد. در مورد موشک‌های بارشی (خوشه‌ای) هم باید بگویم که عملکرد آنها هم صد در صد موفق بودند. ضمن اینکه دیگر موشک های ما هم بین ۸۰ تا ۹۰ درصد موفق بودند و به اهداف خود اصابت کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما