شناسهٔ خبر: 66181388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

بازار صنایع‌ دستی اردبیل باید نماد هویت فرهنگی استان باشد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود بازارچه محصولات متنوع صنایع‌ دستی در محوطه مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، محلی برای نمایش هویت فرهنگی و هنری این استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز سه‌شنبه در دیدار با بهره‌برداران فروشگاه‌های بازارچه صنایع‌ دستی اردبیل یکی از مشکلات موجود در حوزه صنایع‌ دستی را بازاریابی دانست و افزود: فعالیت بازارچه صنایع‌ دستی با ارائه محصولات متنوع در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی می‌تواند این مشکل را رفع کند.

او اظهار کرد: برخی مسائل مربوط به بازارچه صنایع‌ دستی باید از سوی اهالی بازارچه پیگیری شود و برای این منظور تشکیل هیات امنای بازارچه ضرورت دارد و اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای معرفی بازارچه اقدامات مختلفی را در دستور کار دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: امسال تعامل و همکاری با رسانه‌ها در راستای معرفی فعالان و محصولات صنایع‌ دستی، مکاتبه با ادارات برای استفاده از تولیدات و نصب تابلوهای راهنما در سطح شهر برای رونق بازارچه صنایع‌ دستی با جدیت دنبال می‌شود.

طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ، این استان با ۶۰ رشته فعال یکی از استان‌های پیشرو صنایع دستی کشور است و ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان در ۶۰ رشته فعالیت می‌کنند.

در جهان بیش از ۳۵۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

نظر شما