شناسهٔ خبر: 66180873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایمان افزایی و اعتلای مساجد دستور کار شورای فرهنگ عمومی قزوین است

قزوین - ایرنا - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ایمان افزایی و امید آفرینی در کنار اعتلای مساجد از جمله برنامه های اولویت دار کمیته امور دینی شورای فرهنگ عمومی این استان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام یوسف پور آرین، روز سه شنبه در جلسه کمیته امور دینی شورای فرهنگ عمومی قزوین که در راستای اجرای طرح برش معماری - فرهنگی این استان برگزار شد، افزود: ماموریت و رسالت هر روز ما پیشبرد جهاد تبیین از طریق زیست بوم فرهنگی تبلیغاتی انقلاب اسلامی با محوریت گفتمان سازی، توانمند سازی و شبکه نگاری حلقه های میانی و فعالان مردمی است.

وی، گسترش نهضت مردمی جهاد تبیین و به میدان آوردن گسترده مردم در این کارزار و تبدیل مخاطبان به کنشگران این جهاد مقدس از جمله سیاست های مهم کمیته امور دینی شورای فرهنگ عمومی استان برشمرد و تصریح کرد: در این راستا اقداماتی چون تشکیل گروه های دختران حاج قاسم، پسران نو آوین، رویداد شیرین بیان و پیشگام نیز به انجام رسیده است.

حجت الاسلام پورآرین یادآور شد: همچنین در راستای ایجاد، تقویت و ساماندهی شبکه های ایمانی نیز اقداماتی از جمله توانمندسازی ارکان مسجد و تبیین از طریق برخی شبکه ها از جمله مساجد، هیات ها، بانوان و شبکه قرآنی انجام می شود.

کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان راس تبلیغات مذهبی کشور باید سطح عملگراییش را افزایش دهد.

طیبه دهقان پور با تاکید بر اینکه این سازمان باید فعالیتش را در فضای دیگر نیز انجام دهد تصریح کرد: کنشگری باید در فضاهای بیشتری صورت بگیرد.

به گفته وی، تمامی اقشار را باید با زوایای بیشتر، درگیر آموزش های عملیاتی کرد.

وی افزود: اشتباه تاکتیکی در جامعه ما این بود که به بهانه مشکلات اقتصادی، مسایل فرهنگی هم کنار گذاشته شد، لذا ما باید به بحث معرفت افزایی شاکله عملیات بیشتر بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه قزوین بستر فرهنگی مناسبی دارد، توضیح داد: دامنه فعالیت ها نباید تنها اقشار خاصی را در بر بگیرد و در این مسیر سرفصل های برنامه ها و فعالیت های فرهنگی گسترش یابد.

حسین براتی، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با تاکید بر طرح اعتلای مساجد که پیشتر در جلسه شورای فرهنگی استان مطرح شده بود، از اعضای کمیته خواست تا با اعتلای مساجد در کنار امیدافرینی و ایمان افزایی به عنوان اولویت ها، در راستای اجرای طرح برش مهندسی فرهنگی استان نیز گام بردارند.

نظر شما