شناسهٔ خبر: 66172957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزن‌کشی ۱۰۰ کشتی‌گیر در پنج وزن دوم مسابقات کشتی بین‌المللی جام موحد

مهدی غلامی

دومین روز مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام «عبدالله موحد» سه‌شنبه ۲۸ فروردین با وزن‌کشی حدود ۱۰۰ کشتی‌گیر از تیم‌های ایران، قزاقستان، هند و عراق در پنج وزن دوم در شهرستان بابلسر پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

مسابقات پنج وزن دوم ۴۸ – ۵۵ – ۶۵ – ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم امروز بر روی دو تشک در سالن شهیدان نوبخت شهر بابلسر برگزار خواهد شد.

مسابقات رده بندی وفینال این وزن‌ها نیز عصر سه‌شنبه با حضور مسئولان فدراسیون کشتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران برگزار می‌شود.

در روز نخست این مسابقات نیز ۱۱۲ کشتی‌گیر در پنج وزن ۴۵- ۵۱- ۶۰ – ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم با هم رقابت کردند که درنهایت کشتی‌گیران ایرانی در هر پنج وزن صاحب نشان‌های طلا شدند.

در دیدارهای پایانی وزن ۴۵ کیلوگرم، ۱- امیرعباس رمضانی (ایران) ۲- پاراتمش سوریکانت (هند)، در وزن ۵۱ کیلوگرم: ۱- سام ارشد (ایران) ۲- بنیامین امیدی (ایران)، در وزن ۶۰ کیلوگرم: ۱- یاسین طیبی (ایران) ۲- مبین گردشی (ایران)، در وزن ۷۱ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل شمسی پور (ایران) ۲- صالح محمدی (قم) و در وزن ۹۲ کیلوگرم: ۱- امیررضا علی پور (ایران) ۲- امیرحسین محمدی (ایران) صاحب مقام‌های قهرمانی و دومی شدند.

این مسابقات که جنبه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران را نیز دارد، در ۱۰ وزن برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات تیم هند با ۲۰ کشتی‌گیر، عراق با ۱۳ کشتی‌گیر و قزاقستان با ۱۰ کشتی‌گیر حضور دارند.

همچنین نفرات اول تا دهم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به همراه یک تیم از منتخب شهرستان بابلسر و یک تیم از منتخب مازندران به روی تشک خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره این مسابقات به میزبانی شهرستان آمل و دومین دوره آن در شهرستان بابلسر زادگاه این پهلوان کشتی مازندران برگزار شد .

عبدالله موحد، زاده ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

اوج فعالیت ورزشی آقای موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران بدست‌ آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند.

این کشتی‌گیر نامی ایران، کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما