شناسهٔ خبر: 66165721 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکدل: کیومرث هاشمی کارشناس خبره ورزش است/ وزیر ورزش کمک بزرگی برای کسب میزبانی کرد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هندبال گفت: وزیر ورزش و جوانان با توجه به اینکه کارشناس خبره و مجرب این حوزه است، همواره پاسخگوی فدراسیون‌ها و پیگیر مشکلات آنها بوده و هست.

صاحب‌خبر -

علیرضا پاکدل دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با ایرنا درباره کسب میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا اظهار کرد: در چند سال گذشته در تلاش بودیم تا بتوانیم میزبانی‌های آسیایی را برای کشورمان بگیریم و سرانجام موفق شدیم تا میزبانی مسابقات ساحلی نوجوانان و بزرگسالان آسیا را در تهران و همچنین باشگاه‌های آسیا را در اصفهان بگیریم و این رقابت‌ها هم به خوبی برگزار شد.

وی افزود: اما بعد از رایزنی‌ها و با حمایت وزیر ورزش و جوانان توانستیم بعد از ۱۸ سال اکنون میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را بگیریم که شهریور در شیراز برگزار می‌شود. باز هم تلاش می‌کنیم تا در سال جاری شرایطی را مهیا کنیم تا در آینده نزدیک میزبان رویدادهای مهم‌تری در سطح جهانی باشیم.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: قبل از هر چیز باید از وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم. کیومرث هاشمی با توجه به اینکه یک کارشناس خبره و باتجربه و دانش در ورزش است، همواره پاسخگوی فدراسیون‌ها و پیگیر مشکلات آنها بوده است. در مدت زمانی که هاشمی در وزارت ورزش و جوانان حور دارد، شبانه روز کار کرده است. وقتی موضوع میزبانی را مطرح کردیم، او حمایت مادی و معنوی کرد. امروز بخشی از دغدغه‌های ما برطرف شده است و باید بابت این مساله از او قدردانی کنم.

وی یادآور شد: هاشمی چند کار خوب انجام داد و اول از همه آنکه رابطه نزدیک و خوبی با اهالی ورزش برقرار کرد. او با احترام به پیشکسوتان و عیادت از بزرگان رابطه تنگاتنگی با روسای فدراسیون‌های ورزشی و کارشناسان خبره ورزش کشور ایجاد کرد. وزیر ورزش به دلیل اشراف به ورزش کشور، چند طرح بسیار خوب را مطرح کرد. یکی از این طرح‌ها آمایش سرزمینی است که هاشمی با جدیت آن را دنبال می‌کند و قطعا به ورزش کشور کمک خواهد کرد.

پاکدل ادامه داد: طرح دیگر اساسنامه تخصصی فدراسیون‌هاست و وزیر ورزش اعتقاد ویژه به انجام این کار دارد. با اجرای این طرح مشکلات بسیاری از فدراسیون‌ها برطرف می‌شود. چرا که ماهیت هر رشته ورزشی با رشته‌های دیگر متفاوت است. نوع اساسنامه‌ها باید متفاوت باشد و این موضوع در دوران قبل دیده نشده بود و هاشمی به درستی آن را آسیب شناسی کرد و پیشنهاد داد تا عملیاتی شود. وزیر ورزش همچنین پیشنهاد وارد شدن ساخت ورزشگاه جدید به فاز عملیاتی را نیز مطرح کرد. نشست‌های تخصصی هاشمی با باشگاه‌ها و کاپیتان‌های تیم‌های ملی نیز باعث می‌شود تا اشراف او به ورزش کشور کامل‌تر شود.

وی در پایان درباره مشکلات و نیازهای مهم هندبال کشور گفت: یکی از دغدغه‌های ما کمپ تیم‌های ملی است و وزیر ورزش در این زمینه در جمع ملی پوشان قول مساعدت داد و خیلی امیدواریم بتوانیم با دستور وزیر و با همکاری و مساعدت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین رفع موانع، عملیات ساخت این پروژه مهم را به‌زودی آغاز کنیم. جا دارد از هاشمی وزیر ورزش تشکر ویژه ‌کنم هم به خاطر حمایت‌های خوبی که از هندبال داشت و هم به این دلیل که با تدبیر او امسال صددرصد اعتبارات را از وزارت دریافت کردیم و تفاهم‌نامه منعقدشده برای بودجه نیز عملیاتی شد.

نظر شما