شناسهٔ خبر: 66164282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت ستاد نماز جمعه تنها به حوزه عبادی خلاصه نمی شود

شیراز- ایرنا- رییس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: رسالت ستاد نماز جمعه تنها به جنبه عبادی آن خلاصه نمی شود و در سایر عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم فعالیت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد فخارزاده، بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری رونمایی کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی، در شیراز افزود: امروز نگاه افکار عمومی به وظیفه ستاد نماز جمعه فقط برگزاری آیین نماز جمعه است و اینگونه تصور می شود که این ستاد جز این مهم رسالت دیگری ندارد.

وی ادامه داد: در مرکز استان امام جمعه وظیفه نمایندگی ولی فقیه در استان را نیز دارد و وظایف و فعالیت های گسترده تر و بیشتری بر عهده او است.

او اظهار کرد: علاوه بر این، امام جمعه در مرکز استان و شهرستان ها، رییس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان نیز هست و علاوه بر رسالتی که در راستای برپایی نماز جمعه دارد، در حیطه فعالیت‌ها و تصمیم گیری های فرهنگی نیز وظایفی را عهده دار است.

رییس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: تاکنون در ستاد نماز جمعه کمتر شاهد رونمایی از کتاب بوده‌ایم و ستادهای نماز جمعه چندان به این حوزه ورود نکرده‌اند.

فخارزاده افزود: معتقدیم رونمایی از کتاب جزئی از حیطه فرهنگی ستادهای نماز جمعه است و باید در این حوزه ورود جدی تری داشته باشند.

وی اظهار کرد: ستاد نماز جمعه شیراز با ورود به این عرصه به دنبال فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعدادهای مختلف در تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی از جمله نویسندگی است که امیدواریم این اقدام در سایر نقاط کشور نیز دنبال شود.

فعالیت ستاد نماز جمعه به حوزه عبادی خلاصه نمی شود

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی می‌تواند مورد رجوع دانشجویان قرار گیرد
نویسنده کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز در این نشست گفت: کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی می تواند به عنوان یک منبع و مرجع، مورد استفاده و رجوع دانشجویان علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد.

سید نوید اخلاقی افزود: این دومین اثر تولیدی ام پس از کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۹۹ است.

وی ادامه داد: در کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز به تحلیل مکاتب سیاسی و سیاست گریزی و برداشت های مختلف از عالم سیاست با نگاه علمی پرداخته شده است.

او اظهار کرد: از منتقدین منصف و اساتید متخصص تقاضا دارم که این کتاب را نقد کنند چرا که معتقدم این کتاب می تواند در دانشگاه به عنوان یک منبع و مرجع مورد استفاده دانشجویان رشته علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد.

وی گفت: همچنین از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می کنم که روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه جاری در آیین رسمی رونمایی از کتاب ‘توسعه سیاسی و امنیت ملی’ حضور یابند.

نظر شما