شناسهٔ خبر: 66162362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله به حمدالله با «شلاق»/ قوانین رفتار تماشاگران سعودی بازنگری می‌شود+ فیلم

تهران- ایرنا- فدراسیون فوتبال عربستان پس از حادثه‌ فینال سوپرجام بین الهلال و الاتحاد و حمله یک تماشاگر به بازیکن مراکشی الاتحاد، قوانین رفتاری تماشاگران را بازنگری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، در جریان مراسم اهدای جام سوپرکاپ عربستان به الهلال، یکی از هواداران از روی سکوها پس از نزدیک شدن به عبدالرزاق حمدالله، بازیکن مراکشی الاتحاد، با شی‌ای شبیه به شلاق به او حمله کرد.

پیش از این حادثه، حمدالله در جریان درگیری با این هوادار، روی او آب پاشیده بود. در پی این حادثه که فدراسیون فوتبال عربستان آن را «بی‌شرمانه» توصیف کرده است، این نهاد به همراه اتحادیه بازیکنان سعودی در بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی از این حادثه، اعلام کردند که قوانین مرتبط با رفتارهای تماشاگران را بازنگری و اصلاح خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه بازیکنان عربستان سعودی درست همچون سایر اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) و در سطحی گسترده‌تر فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا)، اولویت خود را حفظ امنیت و فراهم کردن شرایط برای لذت بردن تمام افراد دخیل در بازی‌ها می‌داند. فوتبال در عربستان یک بازی خانوادگی است و خوشبختانه ایجاد اختلال در آن از سوی هواداران، به ندرت اتفاق میفتد. بنابراین رفتارهای این به اصطلاح هوادار، با تمام اصول فوتبال سعودی مغایرت دارد و ما قویا آن را محکوم می‌کنیم.

براساس اعلام فدراسیون فوتبال عربستان، مقررات پس از بازبینی بلافاصله لازم‌الاجرا خواهد بود. این بازی در امارات متحده عربی و به میزبانی ابوظبی برگزار شد و با پیروزی چهار بر یک الهلال و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

نظر شما